Terug


20030830

Bottomskin vleugel 

sessie:

109

vandaag:

7 uur

totaal:

537 uur

 

Na ons gebruikelijke kopje koffie beginnen we de bouwdag met enkele telefoontjes. Er moeten wat vragen beantwoord worden en dingen geregeld.

Als we goed en wel aan het werk zijn, is er plotseling bezoek. Familieleden willen wel eens zien of we nog een beetje opschieten met de kist. Na alles te hebben laten zien, gaan we weer verder met de bouw.

We moeten L-hoeken aan de vleugel maken voor versteviging van de flaps. De hoekstukken hadden we ooit al eens op maat geknipt, dus nu is het alleen eraan zetten.

Vleugel met bouwers.

De L-hoeken zitten aan de vleugel. Om cleco's te besparen poppen we de delen vast aan de vleugel. Bijkomend voordeel is dat je de delen niet meer kwijt kunt raken of per ongeluk een keer verkeerd om monteert.

De verstevigingshoeken is geen werk voor 3 man. Dus aan de andere kant van de tafel worden wat kleine klusjes afgewerkt. Een daarvan is de stobekabel in het richtingsroer. Met trie-wraps en doorvoerrubbers is de kabel in een 20 minuten gemonteerd.

Detailopname.

Voor de kunststof strip (zie 26 augustus onderaan) maken we wat hoekstukjes aan de vleugel. Hier kunnen we de kunststof strip aan bevestigen. 

En dan is het alweer tijd voor de onderste beplating op de vleugel! Het niet hoeven uitzoeken van hoe iets moet scheelt zoveel tijd - in dit tempo bouw je een kist in 6 maanden.

We beginnen met de stiffners te buigen en deze te bevestigen aan de bottom skin.

Vervolgens knippen we (grof) het deel uit de beplating waar de flaps moeten komen. 

En als laatste deze dag leggen we de beplating weer op de vleugel en ruimen de tafel op. Het is weer mooi geweest voor vandaag - de volgende keer verder met de bottom skin.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl