Terug


Aug 2006

sessies:

482 (7)

maand:

35 uur

totaal:

2115 uur

 

Deze maand willen we toch zeker de motorkap klaar hebben en de motor grotendeels geinstalleerd. Een mooi doel in de vakantieperiode.

We passen eerst de onderste helft van de motorkap om te zien wat er moet gebeuren.

Dan de bovenste helft erop en wat plakband om alles bij elkaar te houden.

En natuurlijk de prop om het beeld compleet te maken.

Het is duidelijk dat er iets van de bovenste helft afmoet. Het blijkt dat we de kap goed kunnen knippen. Dat scheelt een hoop werk.

En nogmaals passen en de boel vastzetten met plakband.

Ook de onderste helft moet nog iets worden bijgeknipt en daarna weer passen of het gewenste resultaat bereikt is.

De familieleden komen ook weer op bezoek om te kijken wat de vorderingen nu zijn. Het gaat niet snel maar het begint nu toch echt op een vliegtuig te lijken.

We zetten beide helften van de motorkap op tafel en zetten cleco's. Hiermee weten we dat de beide delen van de motorkap goed op elkaar zitten en kunnen we ze straks makkelijker monteren aan het vliegtuig.

Zoals gezegd, als de beide helften aan elkaar zitten is het monteren aan de kist makkelijk.

En de motor komt mooi gecentreerd uit in de motorkap.

Voor de inspectie van de olie maken we een luikje. Deze hebben we gekocht van de fabriek in Tsjechie en is weer een optie. 

We mikken een paar keer met een kleine boor voordat we het grote gat maken. We moeten zo recht mogelijk boven de olietank uitkomen. Maar als het klepje erin zit, zit ie precies goed.

Het instrumentenpaneel is ook geheel bedraad, ditmaal definitief. Alle draden hebben hun weg gevonden en zijn vastgezet. 

De middensectie met GPS, radio en transponder is ook bedraad. Het heeft allemaal veel werk gekost maar we zijn tevreden over het resultaat. 

De instrumenten op lucht aan de pilotenkant.

Nu hebben we nog mooi zicht op het geheel, staks gaat de skin erover en is het zicht wat minder. Maar we hebben geprobeerd alle panelen er van de voorkant uit te halen en dat is te doen. je wordt er niet vrolijk van maar tijdens de bouw van het instrumentenpaneel hebben we alles zo gemaakt dat het eigenlijk niet kapot kan gaan.

Het kompas en de ontvanger voor de GPS worden op de topskin gemonteerd.

En dat levert een mooie foto op. We hebben de accu aangesloten en alles wat we konden testen getest.

Jaja.... De motorkap moet alleen nog iets worden bijgespoten. Tijdens het spuiten konden we nog niet precies zijn waar de striping op de motorkap moest lopen. Maar dat is ook van later zorg.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl