
|
Deze maand willen we toch
zeker de motorkap klaar hebben en de motor grotendeels geinstalleerd.
Een mooi doel in de vakantieperiode.
|
We passen eerst de onderste
helft van de motorkap om te zien wat er moet gebeuren.
|
|

|
Dan de bovenste helft erop en
wat plakband om alles bij elkaar te houden.
|
En natuurlijk de prop om het
beeld compleet te maken.
|
|

|
Het is duidelijk dat er iets van
de bovenste helft afmoet. Het blijkt dat we de kap goed kunnen knippen.
Dat scheelt een hoop werk.
|
En nogmaals passen en de boel
vastzetten met plakband.
|
|

|
Ook de onderste helft moet nog
iets worden bijgeknipt en daarna weer passen of het gewenste resultaat
bereikt is.
|
De familieleden komen ook weer
op bezoek om te kijken wat de vorderingen nu zijn. Het gaat niet snel
maar het begint nu toch echt op een vliegtuig te lijken.
|
|
|
We zetten beide helften van de
motorkap op tafel en zetten cleco's. Hiermee weten we dat de beide
delen van de motorkap goed op elkaar zitten en kunnen we ze straks
makkelijker monteren aan het vliegtuig.
|
Zoals gezegd, als de beide
helften aan elkaar zitten is het monteren aan de kist makkelijk.
|
|
|
En de motor komt mooi
gecentreerd uit in de motorkap.
|
Voor de inspectie van de olie
maken we een luikje. Deze hebben we gekocht van de fabriek in
Tsjechie en is weer een optie.
|
|
|
We mikken een paar keer met een
kleine boor voordat we het grote gat maken. We moeten zo recht
mogelijk boven de olietank uitkomen. Maar als het klepje erin zit, zit
ie precies goed.
|
Het instrumentenpaneel is ook
geheel bedraad, ditmaal definitief. Alle draden hebben hun weg
gevonden en zijn vastgezet.
|
|
|
De middensectie met GPS, radio
en transponder is ook bedraad. Het heeft allemaal veel werk gekost
maar we zijn tevreden over het resultaat.
|
De instrumenten op lucht aan de
pilotenkant.
|
|
|
Nu hebben we nog mooi zicht op
het geheel, staks gaat de skin erover en is het zicht wat minder. Maar
we hebben geprobeerd alle panelen er van de voorkant uit te halen en
dat is te doen. je wordt er niet vrolijk van maar tijdens de bouw van
het instrumentenpaneel hebben we alles zo gemaakt dat het eigenlijk
niet kapot kan gaan.
|
Het kompas en de ontvanger voor
de GPS worden op de topskin gemonteerd.
|
|
|
En dat levert een mooie foto op.
We hebben de accu aangesloten en alles wat we konden testen getest.
|
Jaja.... De motorkap moet alleen
nog iets worden bijgespoten. Tijdens het spuiten konden we nog niet
precies zijn waar de striping op de motorkap moest lopen. Maar dat is
ook van later zorg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|