Terug


Juli 2006

sessies:

475 (8)

maand:

32 uur

totaal:

2080 uur

 

Om te voorkomen dat de kist straks wegrolt, hebben we wielblokken gekocht. We hadden ook voor een parkeerrem kunnen gaan maar onze lijst met opties is al dusdanig lang dat we voor het eerst voor de makkelijke weg gekozen hebben.

We plakken klittenband op de wielblokken en klittenband in het bagageruim. We kunnen de wielblokken nu vast zetten in het bagageruim - makkelijk en effectief. 

Ook aan de andere kant van de kap maken we een ventilatieopening.

Het pakketje vloerbedekking is wat groter dan verwacht maar gelukkig is het mooi weer en kan de kap eraf. We gebruiken dezelfde vloerbedekking als Gerrit uit Maarssen. Het is zeer lichte vloerbedekking en dus ideaal voor een MLA.

Het laat zich makkelijk snijden en al snel ligt de eerste vloermat erin.

Ook voor de zijkant van de stoelen gebruiken we deze vloerbedekking. Hiermee hebben we meteen de gaten naar de vleugel afgedicht.

Het instrumentenpaneel wordt in elkaar gezet en de labels worden naast de instrumenten geplakt waar nodig.

We zijn nog steeds erg tevreden over ons instrumentenpaneel.

De draden liggen nog allemaal los maar deze zullen de komende tijd definitief worden vastgezet.

Deze maand plakken we ook nog wat labels die we gekregen hebben van Gerrit. Bijvoorbeeld deze No Step label op de wingfairing.

Ook moet er in elke MLA een occupant warning. We zoeken hier een zo onopvallend mogelijk plaatsje voor.

En in de categorie nutteloze labels (niet van Gerrit maar uit Amerika):

CANOPY RELEASE
Do not open in flight
unless you're leaving

Totaal onzinnig natuurlijk maar daardoor wel leuk. Dus komt die op de kap.

Voor de grotere stikkertjes komt een zwager van een van ons helpen. Hij heeft dit veel vaker gedaan en hij bespaart ons een hoop werk.

De vleugel is een groot plakplaatje maar door de letter los van elkaar te plakken, lukt dit toch goed.

Ivo in actie.

Dit geeft de kist toch wel een heel ander uiterlijk.

De topskin van het instrumentenpaneel steekt iets uit over het instrumentenpaneel. We moeten de onderkant dus voor een klein gedeelte spuiten.

Voor de accu maken we een aansluiting onderaan de kist. Nu kunnen we de accu opladen zonder de kap er af te halen.

De motor moet nog 1x los om wat koppelingen te verwisselen. Omdat Hans in America zit wordt er andere hulp ingeschakeld. Hoewel de motor zeer licht is, is het toch een zware tilklus.

In de onderkant van de motorkap maken we een opening voor de luchtinlaat van de oliekoeler. En dat was weer een maand.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl