
|
De opening van de canopy maken
we af met een klein greepje aan de buitenzijde van de kist. Een
klein stukje luchtslang zorgt voor een goede geleiding door de romp
heen.
|
Op de poot van het neuswiel
monteren we een stopplaat. Deze moet iets worden bijgevijld omdat deze
anders de stang van het gas raakt.
|
|

|
De firewall begint nu toch echt
lekker vol te raken. De meeste delen hebben we nu gemonteerd op de
firewall.
|
Vooraanzicht van de firewall.
|
|

|
Het is belangrijk dat de
ailerons (rolroeren) de goede uitslag maken. We maken daarvoor een mal
die we op de vleugel kunnen zetten. Hierop staan de minimale en
maximale hoek aangegeven. We stellen de rolroeren wat bij totdat we
binnen het bereik zitten wat de fabrikant opgeeft.
|
De GPS willen we in het
instrumentenpaneel inbouwen. Hiervoor moeten we hem loshalen en zo
kunnen we ook proberen of onze O-ring past. Het geheel moet straks
natuurlijk wel vochtdicht zijn.
|
|

|
Het is een beetje gepruts en je
moet erg voorzichtig zijn. De draadjes zijn dun en het is best een
duur apparaat. Maar het wil uitstekend.
|
De kabelspanners worden aan het
voetenstuur gemaakt. Nu staan de kabels goed op spanning en het is
richtingsroer uitgericht met de voeten en het neuswiel.
|
|
|
Ook aan de knuppel worden de
kabelspanners gemonteerd.
|
En het klepje kan op de
middenconsole. We zijn nog niet helemaal tevreden over de
kabelspanners aan de knuppel, dus hier komen we vast nog wel een keer
op terug.
|
|
|
Bezoek. De familie is natuurlijk
benieuwd wat we alle dagen aan het doen zijn in de loods en kijken vol
belangstelling naar ons vliegtuig.
|
Maar ja, een zaklamp is toch
ook wel leuk eigenlijk.
|
|
|
Alle kabels die we gebruiken
worden voorzien van plugjes. Daarmee kunnen we de stekkers
spatwaterdicht maken en hopen we hiermee een lange levensduur te
kunnen halen.
|
De strobe generators kunnen nu
worden aangesloten. Met een computerstekker lossen we het probleem van
een ontbrekende stekker op.
|
|
|
De middenconsole is gespoten en
de onderdelen kunnen er worden ingezet.
|
De benzinekranen zijn verbonden
aan de slangen. Dit bracket zal onder de middenconsole (zie boven)
worden geschroefd.
|
|
|
We maken een paar strips waar we
straks de benzineleiding door kunnen halen. We willen niet dat de
benzineleiding gaat doorschuren (wees gerust - in deze strips moeten
nog doorvoerrubbers)
|
En als we dan met de camera naar
beneden duiken ziet het er mooi uit.
|

|
|
Van bovenaf....
|
Alle kabels die van links komen
worden door een zwarte buis geleid zodat we ze goed kunnen vastzetten.
|
|
|
En hetzelfde geldt voor de
rechterkant.
|
De benzinekranen zitten er in en het
instrumentenpaneel kan nu worden opgebouwd.
|
|
|
Radio en transponder. De GPS hebben we er nog even
uitgelaten maar die zal snel volgen.
|
|
|
|
|