
|
Weer een maandverslag maar om
het een beetje goed te maken 21 foto's ditmaal. De
remleiding wordt aan de remmen vastgemaakt deze maand. Zowel links
als rechts natuurlijk.
|
En de remleidingen moeten
richting het voetenstuur. We denken ons wat mogelijke opties uit en we
gaan voor recht door het midden. hiervoor maken we 3 beugeltjes die we
op de vloer poppen. In elk beugeltje kunnen we twee tie-raps monteren
waarmee we de remleiding op de plaats kunnen houden.
|
|

|
Omdat de beugeltjes in het zicht
zitten, spuiten we ze wel in de goede kleur. Het is wat extra werk
maar als ze er eenmaal opzitten, spuit je ze niet meer in de goede
kleur.
|
De remleiding wordt nu mooi over
de vloer geleid. Waar de remleiding over het voetenstuur gaat,
monteren we een beschermende buitenslang om de remleiding. Verder
maken we nog een extra beugel bij de rechter voet om de remleiding
voor de linkervoet te geleiden.
|
|

|
Van boven ziet het er zo uit.
Volgens ons een goede en nette oplossing.
|
Het instrumentenpaneel is klaar
voor wat betreft het mechanische deel. We zetten deze delen dan ook in
de verf. Naar later blijkt is de temperatuur tijdens het spuiten iets
aan de lage kant geweest en was de ondergrond ook niet helemaal goed.
Hoewel het resultaat erg strak was, kon je met gepast geweld de verf
eraf krijgen. Hoewel we geen geweld willen gebruiken op het
instrumentenpaneel besluiten we toch de delen naar een echte spuiter
te brengen die ook de goede randvoorzieningen heeft.
|
|

|
De armleuning daarentegen is
gespoten bij een goede temperatuur en heeft een goede ondergrond.
Daarom kan deze wel gemonteerd worden in de kist.
|
Aan de firewall moeten twee
ronde stukken aluminium gemonteerd worden voor geleiding van de lucht.
We moeten hier wel rekening houden met de motorsteun.
|
|
|
Maar als ervaren bouwers
schrikken we hier niet voor terug en w hebben de fairings dan ook snel
gemonteerd. Daarna spuiten we ze in wit voor de afwerking.
|
De kabelspanners in de vleugel
worden ook gemonteerd. We gebruiken niet de standaard L-hoeken maar
hebben in Tsjechie een nieuwer type kabelspanners gekocht.
|
|
|
En daarmee is de knuppel
verbonden met de aileron bellcranks. We hebben wat problemen met de
draadstang welke de aileron bellcrack verbind met de ailerons zelf
maar hier krijgen we vervangende exemplaren voor.
|
In maart krijgen we ook bezoek
van twee andere Zodiac bouwers - Gerrit en Luc. We bespreken van
alles en het zijn twee gezellige uurtjes.
|
|
|
Gerrit neemt nog een voorbeeld
mee voor het callsign. De bovenste wordt een beetje te lang (1.5
meter) maar de vierde van boven (1.25 meter) moet op onze kist passen.
|
We kijken ook nog even weer naar
de motor en de benzinetoevoer met de nieuwe tekening uit Tsjechie.
|
|
|
Het tweejaarlijks ritueel vindt
ook weer plaats in Maart - de zomertijd in dit geval.
|
We studeren nog weer even op de
electrische schema's en loop van kabels. De plaats van de condensator
zijn we nog niet helemaal tevreden over.....
|
|
|
... deze verplaatsen we dus ook iets naar links en
laten hem een kleine hoek naar links maken.
|
En zoals de afgelopen twee
maanden iedere bouwdag al is gebeurd, wordt er ook weer gewerkt aan
het instrumentenpaneel en de rest van de bedrading.
|
|
|
De knoppen op de knuppel (hoogteroertrim
en de PTT knop) worden aangesloten en het geheel wordt op de knuppel
geschoven.
|
Aan de vleugel hangen nog enkele
draden zonder stekker. Even de handleiding erbij en de stekkers worden
gemonteerd.
|
|
|
Een snelle test leert dat alles
goed is aangesloten en de strobe en nav werken naar behoren.
|