Terug


 

20041116

Zijkant cockpit 3

sessie:

272

vandaag:

3 uur

totaal:

1220 uur
 

20041118

Bulkheads

sessie:

273

vandaag:

3 uur

totaal:

1223 uur
 

20041120

Bovenkant romp

sessie:

274

vandaag:

7 uur

totaal:

1230 uur

 

Een griepje hield uw fotograaf even thuis, dus vandaar drie bouwverslagen op 1 pagina. De vorige twee keer is er natuurlijk wel doorgewerkt. De zijkant is ook ter hoogte van de vleugel vastgezet.

Verder is de beplating ter hoogte van de zitting op de goede maat geknipt. Hier moet nog een hoekstrip langs, maar dat komt nog. 

Het achterste bulkhead is ook vastgezet. Dit hebben we nodig om de bovenste beplating van de romp vast te zetten.

Tevens is de positie van het middelste bulkhead vastgelegd.

En dan gaan we vandaag verder met het haaks stellen van de bulkheads. We zetten hiervoor een hoekangle vast op de bulkheads. Dit werkt iets makkelijker dan met een hele plaat. De gaten nemen we over op de plaat. 

De gaten in de bulkheads zijn moeilijk te bereiken. Daarvoor kunnen we onze Dremel gebruiken met flexibele slang ware het niet dat deze kapot is. Omdat we het toch mooi willen vastzetten, plegen we een diepteinvestering en kopen een nieuwe Dremel.

De zijkant van de plaat klemmen we vast met een groot blok hout. Hiermee krijgt de plaat al zijn vorm en is het makkelijker om de plaat netjes te boren.

Als eerste is het voorste bulkhead aan de beurt.

En daarna het achterste bulkhead. Het middelste bulkhead geeft wat problemen, hiervoor moeten we eerst contact opnemen met de helpdesk van de leverancier.

Als laatste knippen we grofweg de beplating in vorm en het vliegtuig heeft weer een heel ander uiterlijk gekregen.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl