Terug


20040821

De stuurknuppel

sessie:

245

vandaag:

5 uur

totaal:

1113 uur

 

De mal is gereed (zie vorige keer) maar eerst maken we de gordelbevestiging aan de staanders.

Daarna gebruiken we de mal om de delen precies in de goede vorm te krijgen. Omdat we niet precies weten hoe laag de ligger moet zitten, gebruiken we een hoekangle welke we later vervangen door de goede ligger op de goede plaats.

We halen een klein stuk uit de gordelbevestiging zodat de langsligger hierdoor kan lopen.

De volgende stap volgens de handleiding is het maken van de achterste geleiding voor de stuurstang. Het onderdeel hadden we al een keer in vorm gemaakt, we hoeven het nu alleen vast te boren.

Ondertussen hebben we wat bezoek gekregen en organiseren een kleine rondleiding langs de verschillende delen van het vliegtuig.

Daarna maken we kabelspanners aan de knuppel. Hiermee kunnen we de staalkabels, die zorgen voor de besturing, mooi op spanning brengen.

De volgende stap in het aanbrengen van een stop aan de stuurstang.

En dan mag de knuppel er in! Het is het einde van de dag dus we doen het even zonder lagerbusje, dat komt de volgende keer wel. Maar we doen het voor het beeld. De volgende keer maken we hem echt vast.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl