
|
Onze flapmotor is binnen! In
de fabrieksuitvoering van de kist zit een handmatige
flapbediening en dat vonden wij niet in onze kist passen. Dus we
hebben een electrische motor gekocht die we aan de flaps bevestigen.
Hij heeft een slag van 100 [mm] wat voldoende moet zijn voor een
uitslag van 33 graden. Ook stopt de flapmotor automatisch als hij
volledig uit of in is en zit er een weguitlezing op... alles wat we
willen hebben.
|
Volgende punt is het doorvoeren van de kabels, die
in de vleugel en romp zitten, naar voren. We kiezen om dit op 1
centraal punt te doen. Met twee kunststof stripjes maken we mooie
kabeldoorvoeren.
|
|

|
Een heel klein openstaand puntje
was nog het bevestigen van een kleine hoekangle ter plaatse van de
flaps. Volgens de beschrijving niet nodig, maar wij vonden het wel
zo'n prettig idee.
|
Dan is het de beurt aan de
zitting. We bevestigen de platen voor de gordels (achteraan in de hoek)
en zetten voor de sier een zijplaat ertegenaan.
|
|

|
Het volgende punt is de
zijplaten echt monteren. Dit is de zijkant van de zitting en
hierbovenop rust onze arm straks tijdens het vliegen.
|
Alle gaten zijn naar
tevredenheid - het kan gepopt worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|