Terug


20040814

De zitting

sessie:

242

vandaag:

8 uur

totaal:

1102 uur

 

Onze flapmotor is binnen! In de fabrieksuitvoering van de kist  zit een handmatige flapbediening en dat vonden wij niet in onze kist passen. Dus we hebben een electrische motor gekocht die we aan de flaps bevestigen. Hij heeft een slag van 100 [mm] wat voldoende moet zijn voor een uitslag van 33 graden. Ook stopt de flapmotor automatisch als hij volledig uit of in is en zit er een weguitlezing op... alles wat we willen hebben.

Volgende punt is het doorvoeren van de kabels, die in de vleugel en romp zitten, naar voren. We kiezen om dit op 1 centraal punt te doen. Met twee kunststof stripjes maken we mooie kabeldoorvoeren.

Een heel klein openstaand puntje was nog het bevestigen van een kleine hoekangle ter plaatse van de flaps. Volgens de beschrijving niet nodig, maar wij vonden het wel zo'n prettig idee.

Dan is het de beurt aan de zitting. We bevestigen de platen voor de gordels (achteraan in de hoek) en zetten voor de sier een zijplaat ertegenaan.

Het volgende punt is de zijplaten echt monteren. Dit is de zijkant van de zitting en hierbovenop rust onze arm straks tijdens het vliegen.

Alle gaten zijn naar tevredenheid - het kan gepopt worden.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl