Terug


20040710

Rudder poppen

sessie:

231

vandaag:

7 uur

totaal:

1052 uur

 

Vandaag willen we het rudder in elkaar poppen. Normaal gesproken is dit het eerste onderdeel dat je in elkaar popt, maar wij vonden het wijzer om hier even mee te wachten (zo'n anderhalf jaar). En achteraf was dat een goede keuze. We kunnen nu nog makkelijk het e.e.a. pas maken waar we het anders moeilijker mee hadden gehad.

We beginnen met een proefplaatje voor een trim. Als je goed bouwt is dat niet nodig (en we hebben het vertrouwen ook in onszelf) maar het is nu makkelijker maken dan achteraf.

En dit is het uiteindelijke plaatje aan de onderzijde van het rudder.

Dan poppen we de scharnieren aan het rudder, in dit geval het bovenste scharnier.

En dan is de rest van de popnagels aan de beurt.

Het eindresultaat! Of bijna... de fairing (helemaal bovenaan het rudder) zit er nog niet aan. De lijm was nog niet genoeg opgedroogd.

En even kijken hoe het op de romp staat. Ondertussen wel met fairing.

De afdekplaatjes voor de kabelgeleiding poppen we er ook aan.

De dag wordt besloten met het installeren van twee ophangpunten voor de stabilizer. De achterste twee zaten er al en in de handleiding wordt niet gesproken over de voorste twee. Maar het lijkt ons logisch dat die er ook aanmoeten.
En dan is het tijd om naar huis te gaan - volgende keer verder.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl