
|
Vandaag willen we het rudder
in elkaar poppen. Normaal gesproken is dit het eerste onderdeel dat
je in elkaar popt, maar wij vonden het wijzer om hier even mee te
wachten (zo'n anderhalf jaar). En achteraf was dat een goede keuze.
We kunnen nu nog makkelijk het e.e.a. pas maken waar we het anders
moeilijker mee hadden gehad.
We beginnen met een
proefplaatje voor een trim. Als je goed bouwt is dat niet nodig (en
we hebben het vertrouwen ook in onszelf) maar het is nu makkelijker
maken dan achteraf.
|
En dit is het uiteindelijke
plaatje aan de onderzijde van het rudder.
|
|

|
Dan poppen we de scharnieren aan
het rudder, in dit geval het bovenste scharnier.
|
En dan is de rest van de
popnagels aan de beurt.
|
|

|
Het eindresultaat! Of bijna...
de fairing (helemaal bovenaan het rudder) zit er nog niet aan. De lijm
was nog niet genoeg opgedroogd.
|
En even kijken hoe het op de
romp staat. Ondertussen wel met fairing.
|
|

|
De afdekplaatjes voor de
kabelgeleiding poppen we er ook aan.
|
De dag wordt besloten met het
installeren van twee ophangpunten voor de stabilizer. De achterste
twee zaten er al en in de handleiding wordt niet gesproken over de
voorste twee. Maar het lijkt ons logisch dat die er ook aanmoeten.
En dan is het tijd om naar huis te gaan - volgende keer verder.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|