Terug


20040626

Achterstuk romp

sessie:

225

vandaag:

7 uur

totaal:

1026 uur

 

Vandaag gaan we vrolijk verder met de romp. Het is leuk werk en het geheel begint de vorm aan te nemen van een vliegtuig. En dat is natuurlijk goed voor de motivatie.

We halen de romp even van tafel en vegen de tafel, zodat alles weer schoon is.

Dan beginnen we met de ophangpunten voor de stabilizer. Dit zijn driehoekige plaatjes die aan de buitenzijde van de romp worden bevestigd.

Aan het eindstuk van de romp komen veel delen bij elkaar, om de nodige stijfheid te creeeren.

Dit is een tijdje laten waar goed te zien is hoeveel gaatjes er geboord moeten worden in het eindstuk (en ook hoeveel popnagels er ingaan).

We besluiten de dag met het monteren van de L-strips in de rechter zijkant van de romp. Deze strips zijn normaal gesproken recht, maar wij hebben ze lichtelijk gebogen. Hiermee willen we bereiken dat de beplating niet zo heen en weer klappert. Het oil-canning effect zeg maar. En we vinden zelf dat het redelijk gelukt is. Je ziet er niet veel van, maar als je de waterpas erlangs houdt, is het overduidelijk.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl