
|
Vandaag gaan we vrolijk verder
met de romp. Het is leuk werk en het geheel begint de vorm aan te
nemen van een vliegtuig. En dat is natuurlijk goed voor de motivatie. We
halen de romp even van tafel en vegen de tafel, zodat alles weer
schoon is.
|
Dan beginnen we met de
ophangpunten voor de stabilizer. Dit zijn driehoekige plaatjes die aan
de buitenzijde van de romp worden bevestigd.
|
|

|
Aan het eindstuk van de romp
komen veel delen bij elkaar, om de nodige stijfheid te creeeren.
|
Dit is een tijdje laten waar
goed te zien is hoeveel gaatjes er geboord moeten worden in het
eindstuk (en ook hoeveel popnagels er ingaan).
|
|

|
We besluiten de dag met het
monteren van de L-strips in de rechter zijkant van de romp. Deze
strips zijn normaal gesproken recht, maar wij hebben ze lichtelijk
gebogen. Hiermee willen we bereiken dat de beplating niet zo heen en
weer klappert. Het oil-canning effect zeg maar. En we vinden zelf dat
het redelijk gelukt is. Je ziet er niet veel van, maar als je de
waterpas erlangs houdt, is het overduidelijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|