Terug


20040619

Linker kant romp

sessie:

222

vandaag:

7 uur

totaal:

1013 uur

 

De vorige bouwavond heeft uw fotograaf verstek laten gaan vanwege een verjaardag, dus een kleine sprong in de sessies en uren, maar vandaag weer een uitgebreid bouwverslag.

De romp bevat vele gaatjes die op dit moment nog gevuld worden met cleco's, maar dat houdt een keer op. We besluiten dus om wat delen te poppen. Hiervoor moeten we nog enkele gaatjes opboren en daar beginnen we mee.

Daarna slingeren we de compressor aan en poppen we de onderste longerons.

Omdat het onze wens is om, als we binnenin de romp kijken, een helder zicht te hebben, spuiten we de binnenzijde wit. Het is geen top-spuitwerk, maar het zit ook niet in het zicht. Als het maar een beetje wit is.

Dit is het eindresultaat - ruim voldoende.

De richtingsroerophanging moest nog iets worden bijgewerkt (het was nog "ruw" materiaal) dus dat doen we nu.

Daarna is het de beurt aan de linker zijkant! Ja, het begint op een echt vliegtuig te lijken langzamerhand. We klemmen de linker zijkant aan de onderkant en overleggen wat we moeten doen en in welke volgorde.

Nog even het timmermansoog eroverheen om te zien of alles goed zit.

En daarna is het boren, boren en boren......

En dit is het eindresultaat. De kijkersvraag: Hoeveel gaatjes hebben we nu aan de zijkant geboord? (antwoord onderaan deze pagina).

Daarna bevestigen we een "schoor" tussen de twee achterste, verticale panelen. Dit is voor de stevigheid, omdat op dit stuk van de romp de hele staartsectie rust.

Dan loopt de dag ten einde. Omdat we ook de binnenkant van de zijkant wit willen hebben, spuiten we deze plaat ook nog even. We doen dit in de werkplaats zelf - we gaan toch naar huis en hebben dus geen last van de nevel. De volgende keer lekker verder.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl

 

 

...96 gaatjes... en dat zijn ze nog niet eens allemaal