
|
De vorige bouwavond heeft uw
fotograaf verstek laten gaan vanwege een verjaardag, dus een kleine
sprong in de sessies en uren, maar vandaag weer een uitgebreid
bouwverslag. De romp
bevat vele gaatjes die op dit moment nog gevuld worden met cleco's,
maar dat houdt een keer op. We besluiten dus om wat delen te poppen.
Hiervoor moeten we nog enkele gaatjes opboren en daar beginnen we
mee.
|
Daarna slingeren we de
compressor aan en poppen we de onderste longerons.
|
|

|
Omdat het onze wens is om, als
we binnenin de romp kijken, een helder zicht te hebben, spuiten we de
binnenzijde wit. Het is geen top-spuitwerk, maar het zit ook niet in
het zicht. Als het maar een beetje wit is.
|
Dit is het eindresultaat - ruim voldoende.
|
|

|
De richtingsroerophanging moest
nog iets worden bijgewerkt (het was nog "ruw" materiaal) dus
dat doen we nu.
|
Daarna is het de beurt aan de linker zijkant! Ja,
het begint op een echt vliegtuig te lijken langzamerhand. We klemmen
de linker zijkant aan de onderkant en overleggen wat we moeten doen en
in welke volgorde.
|
|

|
Nog even het timmermansoog
eroverheen om te zien of alles goed zit.
|
En daarna is het boren, boren en boren......
|
|
|
En dit is het eindresultaat. De kijkersvraag:
Hoeveel gaatjes hebben we nu aan de zijkant geboord? (antwoord
onderaan deze pagina). Daarna
bevestigen we een "schoor" tussen de twee achterste,
verticale panelen. Dit is voor de stevigheid, omdat op dit stuk van de
romp de hele staartsectie rust.
|
Dan loopt de dag ten einde.
Omdat we ook de binnenkant van de zijkant wit willen hebben, spuiten
we deze plaat ook nog even. We doen dit in de werkplaats zelf - we
gaan toch naar huis en hebben dus geen last van de nevel. De volgende
keer lekker verder.
|
|
|
|
|
|
|
|