
|
We zijn weer terug met foto's
- en dat is mooi want het is achteraf een geslaagde bouwdag. We
beginnen met het leggen van kabels die we alvast kunnen leggen. Het
landingslicht, tankmeters e.d. liggen nu door de center wing sectie.
|
Er moet natuurlijk ook nog een
beetje geremd kunnen worden dus boren en vijlen we een gat in de buurt
van de landingspoot waar we de remleiding door kunnen leggen.
|
|

|
Dan gaan we de poot monteren. We
maken een constructie van draadstangen en een plankje. Aan de
onderzijde zitten vier moeren en door deze gelijkmatig aan te draaien,
veert de landingspoot in en komt boven de vleugel uit.
|
Als de poot boven de vleugel uit
staat, kunnen we de platen en de stop-plate (die voorkomt dat de poot
uit de vleugel valt) monteren.
|
|

|
En dan kan ons hulpstukje weg.
De poot hangt helemaal zoals hij hoort te hangen!
|
Vervolgens zagen en vijlen we
een afronding aan de U-vormen waar later het wiel in komt te hangen.
|
|

|
Dan zetten we de U-vormen vast aan de poot. Eerst
even met een lijmtang.
|
Daarna bevestigen we een stevige
en rechte plank langs de achterzijde. Deze moet er voor zorgen dat de
U-vormen goed zijn uitgelijnd zodat ons vliegtuig in een beetje rechte
lijn over de startbaan kan rijden.
|
|
|
Na twee punten te hebben gefixeerd, kunnen de rest
van de gaten worden geboord.
|
En de bouten kunnen worden vastgezet.
|
|
|
En dan zitten beide poten aan de wing inclusief de
U-vormen voor de wielen! Al met al een werklustige en geslaagde dag.
|
|
|
|
|