Terug


20040529

De landingspoten

sessie:

215

vandaag:

8 uur

totaal:

984 uur

 

We zijn weer terug met foto's - en dat is mooi want het is achteraf een geslaagde bouwdag.

We beginnen met het leggen van kabels die we alvast kunnen leggen. Het landingslicht, tankmeters e.d. liggen nu door de center wing sectie.

Er moet natuurlijk ook nog een beetje geremd kunnen worden dus boren en vijlen we een gat in de buurt van de landingspoot waar we de remleiding door kunnen leggen.

Dan gaan we de poot monteren. We maken een constructie van draadstangen en een plankje. Aan de onderzijde zitten vier moeren en door deze gelijkmatig aan te draaien, veert de landingspoot in en komt boven de vleugel uit.

Als de poot boven de vleugel uit staat, kunnen we de platen en de stop-plate (die voorkomt dat de poot uit de vleugel valt) monteren.

En dan kan ons hulpstukje weg. De poot hangt helemaal zoals hij hoort te hangen!

Vervolgens zagen en vijlen we een afronding aan de U-vormen waar later het wiel in komt te hangen.

Dan zetten we de U-vormen vast aan de poot. Eerst even met een lijmtang.

Daarna bevestigen we een stevige en rechte plank langs de achterzijde. Deze moet er voor zorgen dat de U-vormen goed zijn uitgelijnd zodat ons vliegtuig in een beetje rechte lijn over de startbaan kan rijden.

Na twee punten te hebben gefixeerd, kunnen de rest van de gaten worden geboord.

En de bouten kunnen worden vastgezet.

En dan zitten beide poten aan de wing inclusief de U-vormen voor de wielen! Al met al een werklustige en geslaagde dag.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl