
|
De linker vleugel willen we
dicht hebben en het landingslicht is nog een punt dat niet helemaal
af is. We beginnen vandaag dan ook met het landingslicht. Er moeten
speciale moertjes achterop het landingslicht worden vastgemaakt.
|
Daarna komen er ook nog twee
platen op die ervoor zorgen dat het landingslicht niet verdraait.
|
|

|
En als alle gaatjes er dan
inzitten en de speciale boutjes op de goede plek kunnen we alles
poppen.
|
We hebben bij de Conrad ook nog
een klokje gekocht: een temperatuursmeter voor de
buitenluchttemperatuur. Het merk is enigszins dubieus maar voor die
prijs mag hij best in ons vliegtuig.
|
|

|
De beschrijving van de temperatuursmeter
|
Onze electrotechnische expert
weet het bovenstaande papiertje te interpreteren en knutselt de
bedrading in elkaar. En het metertje werkt!
|
|

|
We willen natuurlijk weten of de
meter ook nog wat doet bij temperatuursveranderingen. Tevens staat op
de verpakking vermeld dat er een gladheiswaarschuwing op zit en die
willen we natuurlijk ook zien! De
sensor gaat dus het vriesvak van de koelkast in.
|
Een drietal minuutjes later
meten we nul graden en zien een ledje verschijnen die aangeeft dat het
glad kan zijn buiten. Toch een leuk ding en we gaan hem zeker inbouwen
in het vliegtuig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|