Terug


20040427

Landingslicht en meter

sessie:

203

vandaag:

3 uur

totaal:

934 uur

 

De linker vleugel willen we dicht hebben en het landingslicht is nog een punt dat niet helemaal af is. We beginnen vandaag dan ook met het landingslicht. Er moeten speciale moertjes achterop het landingslicht worden vastgemaakt.

Daarna komen er ook nog twee platen op die ervoor zorgen dat het landingslicht niet verdraait.

En als alle gaatjes er dan inzitten en de speciale boutjes op de goede plek kunnen we alles poppen.

We hebben bij de Conrad ook nog een klokje gekocht: een temperatuursmeter voor de buitenluchttemperatuur. Het merk is enigszins dubieus maar voor die prijs mag hij best in ons vliegtuig.

De beschrijving van de temperatuursmeter

Onze electrotechnische expert weet het bovenstaande papiertje te interpreteren en knutselt de bedrading in elkaar. En het metertje werkt!

We willen natuurlijk weten of de meter ook nog wat doet bij temperatuursveranderingen. Tevens staat op de verpakking vermeld dat er een gladheiswaarschuwing op zit en die willen we natuurlijk ook zien!

De sensor gaat dus het vriesvak van de koelkast in.

Een drietal minuutjes later meten we nul graden en zien een ledje verschijnen die aangeeft dat het glad kan zijn buiten. Toch een leuk ding en we gaan hem zeker inbouwen in het vliegtuig.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl