
|
Nog even een foto van wat er
de laatste keer gedaan is - de noseskin zit grotendeels dicht.
Alleen aan de kant van de wingtip is het nog niet gepopt en ter
plaatse van het bagageluik.
|
En even een detail van de tankmeter.
|
|

|
We hebben nieuwe tankdoppen
gekocht met een sleuteltje. Dit is toch wat mooier dan de originele
tankdoppen en het is ook makkelijker openmaken.
|
De tankdop moet belucht zijn,
maar hoe het nu precies werkt.....
|
|

|
... we nemen de proef op de som en laten benzine
uit de tank stromen. Als het goed is blijft de benzine stromen, ook
als de tank leger wordt.... helaas. De tank wordt vacuum gezogen, dus
de beluchting werkt niet of niet voldoende.
|
We halen de tankdop dus maar uit elkaar en kijken
waar we de beluchting een handje kunnen helpen.
|
|

|
We besluiten twee gaatjes in de
dop te boren voor de beluchting. Het is toch erg vervelend als je
vliegt en opeens is je tank helemaal vacuum (waardoor er geen benzine
meer bij de motor komt en je toch een klein probleem hebt).
|
Nog even een visuele insprectie. De volgende
benzineproef wordt met goed gevolg doorstaan - we hebben een goed
beluchtende benzinedop.
|
|
|
Dus dit is de oude tankdop....
|
... en dit de nieuwe
|
|
|
Daarna gaan we verder met onze favoriete bezigheid:
poppen! De flap leggen we in de vleugel en de popnagels worden
aangehaald.
|
Zo, weer een deel van onze sub-assemblies weg.
|
|
|
Daarna draaien we de vleugel om
wat zowaar nog niet zo makkelijk is ook. Het is nu een hele doos waar
je moeilijk houvast op krijgt. En we doen het natuurlijk ook heel
voorzichtig om elke beschadiging te voorkomen.
|
Als laatste op de avond poppen we het rolroer vast.
Het begint nu toch echt op een vleugel te lijken...
|
|