Terug


20040406

De tankdop

sessie:

195

vandaag:

3 uur

totaal:

905 uur

 

Nog even een foto van wat er de laatste keer gedaan is - de noseskin zit grotendeels dicht. Alleen aan de kant van de wingtip is het nog niet gepopt en ter plaatse van het bagageluik.

En even een detail van de tankmeter.

We hebben nieuwe tankdoppen gekocht met een sleuteltje. Dit is toch wat mooier dan de originele tankdoppen en het is ook makkelijker openmaken.

De tankdop moet belucht zijn, maar hoe het nu precies werkt.....

... we nemen de proef op de som en laten benzine uit de tank stromen. Als het goed is blijft de benzine stromen, ook als de tank leger wordt.... helaas. De tank wordt vacuum gezogen, dus de beluchting werkt niet of niet voldoende.

We halen de tankdop dus maar uit elkaar en kijken waar we de beluchting een handje kunnen helpen.

We besluiten twee gaatjes in de dop te boren voor de beluchting. Het is toch erg vervelend als je vliegt en opeens is je tank helemaal vacuum (waardoor er geen benzine meer bij de motor komt en je toch een klein probleem hebt).

Nog even een visuele insprectie. De volgende benzineproef wordt met goed gevolg doorstaan - we hebben een goed beluchtende benzinedop.

Dus dit is de oude tankdop....

... en dit de nieuwe

Daarna gaan we verder met onze favoriete bezigheid: poppen! De flap leggen we in de vleugel en de popnagels worden aangehaald.

Zo, weer een deel van onze sub-assemblies weg.

Daarna draaien we de vleugel om wat zowaar nog niet zo makkelijk is ook. Het is nu een hele doos waar je moeilijk houvast op krijgt. En we doen het natuurlijk ook heel voorzichtig om elke beschadiging te voorkomen.

Als laatste op de avond poppen we het rolroer vast. Het begint nu toch echt op een vleugel te lijken...



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl