Terug


20040401

Noseskin poppen

sessie:

193

vandaag:

3 uur

totaal:

897 uur

 

Als laatste actie van vorige avond hebben we de flapuitsparing nog 1 maal gespoten. Het ziet er nu mooi wit uit en we besluiten het zo te laten.

Daarna is het de beurt aan de benzineslang. We knippen de juiste lengte af en zetten de slang met een slangklem aan de benzinetank.

We lijmen nog een klein stukje kurk op de tank omdat hier nog een klein opstaand randje zit. En de tank mag de beplating niet raken.

We leggen de tank in de vleugel en besluiten de noseskin van de onderkant te poppen.

Als eerste zetten we de tie-down ring in de vleugel (daar kun je het vliegtuig mee vastbinden als je ergens op een vliegveld staat) en daarna poppen we de onderkant.

Ja, toch een mooi gezicht. De laatste rib kan nog niet gepopt worden omdat de wingtip er nog aan moet.

Daarna voeren we de draden van de benzinemeter door de ribben en zetten er tie-wraps op voor de trekontlasting.

En als laatste geven we de tank rondom de dop nog een laatste spuitbeurt. Dat was het weer voor vandaag, volgende keer verder.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl