Terug


20040320

Lek

sessie:

189

vandaag:

6 uur

totaal:

886 uur

 

De spuitbussen gaan snel, dus we hebben nog wat spuitbussen erbij gehaald. En van het werk hebben we flesje loctite geleend - hiermee kunnen we de tank afdichten.

Met behulp van de loctite (schroefdraadafdichting) draaien we de drain en de benzineaansluiting in de tank. 

Dan is er bezoek. Een aspirant bouwer wilde wel eens een kijkje nemen en heeft de rit van Belgie naar onze bouwlocatie ondernomen. We laten hem allerlei onderdelen zien en praten over het bouwen en vliegen.

Als dank voor het bezoek worden er twee doosjes chocolade achtergelaten. Nadat het bezoek weg is, beginnen we meteen met het keuren...

Dit is de aanblik na ongeveer 2 minuten. We hebben geconcludeerd dat Belgische chocolade toch echt lekker is (bedankt Marc!)

Na de chocolade pauze draaien we de tankmeters in de tank. Nu definitief.

Daarna gooien we benzine in de tank om te kijken of alle dingen die we in de tank geschroefd hebben wel een beetje dicht zijn.

Het goede nieuws is dat de drain en de benzineaansluiting helemaal dicht zijn. Het mindere nieuws is dat de tankmeters iets lekken. Niet veel maar genoeg om de tank niet te plaatsen in de vleugel.

Aan het einde van de dag ontvangen we nog een bezoeker die ook een rondleiding krijgt. We sluiten iets eerder af dan normaal - kunnen we eens bedenken wat me met de lekkende tankmeters moeten doen.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl