Terug


20040309

Tankmeters

sessie:

184

vandaag:

3 uur

totaal:

861.5 uur

 

De delen die we bewerkt hebben met menie zetten we aan het begin van de avond nog even voor de kachel. Het moet wel goed droog worden van de binnenzijde.

Vandaag willen we een begin maken aan de montage van de tankmeters. Omdat dit wel wat boren en vijlen met zich mee zal brengen in de tank (en dat moet in 1 keer goed) beginnen we met karton.

De opnemer moet worden vastgezet met een alu ring en als we een inkeping maken in deze alu ring kunnen we deze zo in de tank draaien.

In karton werkt het allemaal, we durven het aan in het echt! Dus de tanks erbij en de passer en aftekenen maar.

En het eerste gat maken in de tank.

Het gat wordt 80 [mm] in doorsnede en zo groot boren kunnen we niet, dus het laatste stukje is vijlen.

In de beplating maken we ook een gat. Als de meter ooit kapot gaat, kunnen we het luikje openen en de meter vervangen. Om te zien of we op de goede plek zitten, drukken we de tank even in de vleugel. Nu kunnen we passen en meten.

Met een pen stippen we aan waar ons proefgat zit.

Ok, we zitten iets naast het midden maar het is niet veel. We zetten de goede positie op de plaat en gaan het definitieve gat maken.

En daarvoor moeten we natuurlijk weer vijlen....

Om het gat in de vleugel af te dichten maken we alvast een plaatje. Deze kan nog niet gemonteerd worden want eerst moeten de meters geplaatst worden.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl