|
We beginnen de dag met het
tankklepje aan de rechter vleugel. We kijken af bij de linker
vleugel (iets wat goed is, hoef je niet opnieuw te bedenken).
|
Als eerste wordt het
pianoscharnier vastgezet op de beplating en aan het tankklepje.
|
|
|
Daarna leggen we de beplating op
de vleugel om de gaten voor de dzus fastners te boren. De plaat loopt
toch ietsjes bol en om fouten uit te sluiten doen we het niet op tafel.
|
Aan de achterkant maken we de
veertjes voor de dzus fastners. Het lijkt er op dat ze raar gedraaid
zitten, maar de sluitingen wijzen zo naar elkaar toe onder 45 graden,
wat gewoon mooi staat.
|
|
|
Het tankklepje monteren werd
continue afgewisseld met het spuiten van onderdelen. We willen een
keer de vleugels dicht maken en dan moeten bepaalde delen wel gespoten
zijn. Vandaag spuiten we de binnenkant van de bagageluiken (professorisch
- staan toch niet de hele tijd open) en het landingslicht (professioneel
- kijk je vaak tegenaan). En het resultaat mag er zijn, al zeggen we
het zelf.
|
En de laatste werkzaamheden op
de dag verdienen eigenlijk helemaal geen foto - dit ******** werk
willen we zo snel mogelijk vergeten. Maar we vinden wel dat het moet.... De
binnenkant van de stroomloos vernikkelde delen is niet gecoat en kan
dus roesten. We maken hele dunne menie en gieten dit in de buizen.
Hiermee krijgen we een heel dun beschermend laagje aan de binnenkant. Het
is echter een ontzettende smeerklus, 1 keer en hopenlijk niet weer!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|