
|
De delen zijn terug van het
stroomloos vernikkelen! Het resultaat is, na het wegpoetsen van de
conserveerolie, perfect. Het is mooi glad, ziet er gelikt uit en,
vooral, zal het niet meer roesten! Het kost wat, maar dan heb je ook
wat.
|
Bij de achterste dzus fastner in
het bagageluik maken we nog een kleine versteviging, omdat deze
fastner alleen in de skin vastzit.
|
|

|
Daarna gaan we verder met de
pitot buis. We meten op de vleugel waar de pitotbuis moet komen en
zetten dat uit op de beplating. Het is makkelijk als de beplating van
de vleugel af is, daarom doen we het zo.
|
Na een kwartiertje aftekenen en
meten, kunnen de gaten geboord worden. De pitot zit er mooi op. Een
klusje dat eens meeviel qua tijdsduur.
|
|

|
Nu een echt leuk projectje: De
Strobes!
Omdat we weer in het kunststof
moeten boven van de wingtips, stoken we deze lekker warm bij de kachel.
|
Daarna is het, met behulp van
een stikker (bedankt Gerrit!) de gaten boren en vijlen voor de
strobes.
|
|

|
Een strobelicht kan natuurlijk ook uit elkaar - hou
je dit over. Is wat makkelijk bij het passen als je maar een klein
onderdeel hebt. Ook minder kans op beschadigingen.
|
De strobe zit, met cleco's, op de wingtip. De
strobe heeft niet veel ruimte, maar zit toch netjes.
|
|
|
Aan de achterzijde zetten we
weer kleine alu stripjes om beschadiging van de wingtip te voorkomen.
|
Nadat we de strobes hebben
vastgepopt kijken we even op de vleugel hoe het staat..... mooi! We
hebben vandaag beide strobes kunnen monteren, en ook nog de pitot, dus
dit is een geslaagd dagje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|