Terug


20040221

Pitot & strobes

sessie:

177

vandaag:

7 uur

totaal:

830 uur

 

De delen zijn terug van het stroomloos vernikkelen! Het resultaat is, na het wegpoetsen van de conserveerolie, perfect. Het is mooi glad, ziet er gelikt uit en, vooral, zal het niet meer roesten! Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Bij de achterste dzus fastner in het bagageluik maken we nog een kleine versteviging, omdat deze fastner alleen in de skin vastzit.

Daarna gaan we verder met de pitot buis. We meten op de vleugel waar de pitotbuis moet komen en zetten dat uit op de beplating. Het is makkelijk als de beplating van de vleugel af is, daarom doen we het zo.

Na een kwartiertje aftekenen en meten, kunnen de gaten geboord worden. De pitot zit er mooi op. Een klusje dat eens meeviel qua tijdsduur.

Nu een echt leuk projectje: De Strobes!

Omdat we weer in het kunststof moeten boven van de wingtips, stoken we deze lekker warm bij de kachel.

Daarna is het, met behulp van een stikker (bedankt Gerrit!) de gaten boren en vijlen voor de strobes.

Een strobelicht kan natuurlijk ook uit elkaar - hou je dit over. Is wat makkelijk bij het passen als je maar een klein onderdeel hebt. Ook minder kans op beschadigingen.

De strobe zit, met cleco's, op de wingtip. De strobe heeft niet veel ruimte, maar zit toch netjes.

Aan de achterzijde zetten we weer kleine alu stripjes om beschadiging van de wingtip te voorkomen.

Nadat we de strobes hebben vastgepopt kijken we even op de vleugel hoe het staat..... mooi! We hebben vandaag beide strobes kunnen monteren, en ook nog de pitot, dus dit is een geslaagd dagje.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl