
|
Vandaag is het onderdelen- en
spionagedag. We wachten op wat bestelde onderdelen en een aangepast
landingslicht - dan kunnen we de vleugels helemaal afmaken. Het
landingslicht wordt deze morgen met de post bezorgd (wat een timing)
en in een depressief makend weertje rijden we naar Lelystad voor de
rest van de onderdelen.
|
Na een kopje koffie in het
restaurant gaan we naar de hangar. Deze wordt nu opgesierd door een
groot logo.
|
|

|
Zoals beloofd liggen alle
onderdelen netjes in een hoekje van de hangar. En alles is aanwezig!
|
Natuurlijk pakken we alles even
uit en bekijken het goed. De strobes zien er goed uit (boven onze
strobe en onder de standaard Zenair strobe) en er zit een papiertje
bij dat de eerste keer getest moet worden op een kwart van de
spanning. Dit hadden we ook gelezen op de Zenair mailing list, dus dat
klopt met elkaar.
|
|

|
Ok, niet alle onderdelen zijn
even schokkend, maar dit label is van een dusdanige Amerikaanse
onbenulligheid dat wij hem echt leuk vinden.
|
Yep - alles aanwezig, deel 1 van
de missie is geslaagd.
|
|

|
Nu deel 2; We mogen van de
leverancier een kist van boven tot onder bekijken en dat is perfect.
Gewapend met de digitale camera schieten we 182 foto's van het
vliegtuig. Als we zelf bezig zijn op een onderdeel kunnen we altijd de
spionagefoto's erbij pakken om te kijken hoe een fabrieksgebouwde kist
gemaakt is. In totoaal
hebben we nu 499 foto's van andere Zodiacs. Deze hebben we nu op CD
gebrand en we hebben een perfect naslagwerk voor onze bouw.
|
De motor is het beginpunt voor onze fototocht. We
maken veel opnamen van de landingspoot (hier moeten we nog een extra
geleiding maken aan de onderzijde) en veel andere dingen, die we op
tekening hebben gezien, vallen nu helemaal op hun plaats.
|
|
|
En natuurlijk bestuderen we de cockpit ook. Hier
moeten we ook nog het een en ander aan doen, dus zoveel mogelijk
informatie verzamelen.
|
En ook even diep de cockpit
induiken, de pedalen.
Na afloop drinken we nog een
kopje koffie in het restaurant met een warme versnapering (want echt
warm is het niet in de hal) en aanvaarden de thuisreis - weer veel
inspiratie rijker.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|