Terug


20040124

Spioneren

sessie:

167

vandaag:

6 uur

totaal:

788 uur

 

Vandaag is het onderdelen- en spionagedag. We wachten op wat bestelde onderdelen en een aangepast landingslicht - dan kunnen we de vleugels helemaal afmaken. Het landingslicht wordt deze morgen met de post bezorgd (wat een timing) en in een depressief makend weertje rijden we naar Lelystad voor de rest van de onderdelen.

Na een kopje koffie in het restaurant gaan we naar de hangar. Deze wordt nu opgesierd door een groot logo.

Zoals beloofd liggen alle onderdelen netjes in een hoekje van de hangar. En alles is aanwezig!

Natuurlijk pakken we alles even uit en bekijken het goed. De strobes zien er goed uit (boven onze strobe en onder de standaard Zenair strobe) en er zit een papiertje bij dat de eerste keer getest moet worden op een kwart van de spanning. Dit hadden we ook gelezen op de Zenair mailing list, dus dat klopt met elkaar.

Ok, niet alle onderdelen zijn even schokkend, maar dit label is van een dusdanige Amerikaanse onbenulligheid dat wij hem echt leuk vinden. 

Yep - alles aanwezig, deel 1 van de missie is geslaagd.

Nu deel 2; We mogen van de leverancier een kist van boven tot onder bekijken en dat is perfect. Gewapend met de digitale camera schieten we 182 foto's van het vliegtuig. Als we zelf bezig zijn op een onderdeel kunnen we altijd de spionagefoto's erbij pakken om te kijken hoe een fabrieksgebouwde kist gemaakt is.

In totoaal hebben we nu 499 foto's van andere Zodiacs. Deze hebben we nu op CD gebrand en we hebben een perfect naslagwerk voor onze bouw.

De motor is het beginpunt voor onze fototocht. We maken veel opnamen van de landingspoot (hier moeten we nog een extra geleiding maken aan de onderzijde) en veel andere dingen, die we op tekening hebben gezien, vallen nu helemaal op hun plaats.

En natuurlijk bestuderen we de cockpit ook. Hier moeten we ook nog het een en ander aan doen, dus zoveel mogelijk informatie verzamelen.

En ook even diep de cockpit induiken, de pedalen.

Na afloop drinken we nog een kopje koffie in het restaurant met een warme versnapering (want echt warm is het niet in de hal) en aanvaarden de thuisreis - weer veel inspiratie rijker.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl