Terug


20040120

Ribbearing en zitting

sessie:

165

vandaag:

3 uur

totaal:

779 uur

 

De firewall willen we voorzien van een kleurtje (licht grijs) om al onze lijntjes weg te halen. Als je de motorkap van het vliegtuig eraf haalt, moet je natuurlijk netjes in de motorruimte kijken.

We hebben twee soorten grondverf en we testen wat de beste keus is. Het droogt niet zo snel in de hal, dus wachten we met de keuze tot de volgende keer.

Na de spuitsproef gaan we verder met de ribbearing. Posities en gaten worden afgetekend.

Het grote gat wordt geboord met behulp van allemaal kleine gaatjes. 

Het laatste deel moet dan worden gevijld maar dat is niet zo'n heel karwei.

Vervolgens worden er nog 3 gaten geboord (hier komen straks de kabels door voor het hoogteroer en het rudder) en worden de delen aan elkaar bevestigd. Dit geheel moet aan het horizontale profiel komen, maar daar wachten we nog even mee.

We hebben een seat-back optie voor onze kist en dat houdt in dat de rugleuning iets naar achteren ligt (voor de luie vlieger). We moeten de hoekstukken die boven de zitting uitsteken dus iets vervormen. Volgens de fabrikant kan het gewoon met een beetje zinvol geweld, wat we dan ook doen, maar echt onder de indruk van deze methode zijn we niet. Maar het geeft het goede resultaat.....

De achterkant van de zitting moet worden aangepast want hier moeten straks kabels door voor de besturing. Met de schaar en de vijl wordt het weer een mooi werkstukje.

Niet alleen de hoekstukken in het midden moeten worden gebogen, ook de zijkanten natuurlijk. Met een blokje hout en wat gevoel is de zetting zo gemaakt.

Zo moet het ongeveer komen. De precieze positie e.d. klopt nog niet want we hebben het niet uitgemeten. Maar het is wel een leuk plaatje voor het oog.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl