
|
De firewall willen we voorzien
van een kleurtje (licht grijs) om al onze lijntjes weg te halen. Als
je de motorkap van het vliegtuig eraf haalt, moet je natuurlijk
netjes in de motorruimte kijken. We
hebben twee soorten grondverf en we testen wat de beste keus is. Het
droogt niet zo snel in de hal, dus wachten we met de keuze tot de
volgende keer.
|
Na de spuitsproef gaan we verder
met de ribbearing. Posities en gaten worden afgetekend.
|
|

|
Het grote gat wordt geboord met
behulp van allemaal kleine gaatjes.
|
Het laatste deel moet dan worden
gevijld maar dat is niet zo'n heel karwei.
|
|

|
Vervolgens worden er nog 3 gaten
geboord (hier komen straks de kabels door voor het hoogteroer en het
rudder) en worden de delen aan elkaar bevestigd. Dit geheel moet aan
het horizontale profiel komen, maar daar wachten we nog even mee.
|
We hebben een seat-back optie
voor onze kist en dat houdt in dat de rugleuning iets naar achteren
ligt (voor de luie vlieger). We moeten de hoekstukken die boven de
zitting uitsteken dus iets vervormen. Volgens de fabrikant kan het
gewoon met een beetje zinvol geweld, wat we dan ook doen, maar echt
onder de indruk van deze methode zijn we niet. Maar het geeft het
goede resultaat.....
|
|

|
De achterkant van de zitting
moet worden aangepast want hier moeten straks kabels door voor de
besturing. Met de schaar en de vijl wordt het weer een mooi werkstukje.
|
Niet alleen de hoekstukken in
het midden moeten worden gebogen, ook de zijkanten natuurlijk. Met een
blokje hout en wat gevoel is de zetting zo gemaakt.
|
|
|
Zo moet het ongeveer komen. De
precieze positie e.d. klopt nog niet want we hebben het niet
uitgemeten. Maar het is wel een leuk plaatje voor het oog.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|