
|
Na ons nieuwjaarssabatical
zijn we weer keihard terug dit jaar in een redelijk koude loods. We
pakken de werkzaamheden van vorig jaar weer op: het brandschot. Er
worden weer de nodige rivetlines getrokken op allerlei onderdelen.
|
En daarna worden de delen
vastgezet op het brandschot.
|
|

|
Vervolgens moet er gevijld worden, wat wel lekker
werk is in deze koude. Krijg je het wat warmer van dan lijnen zetten
en gaatjes boren. Hier wordt een plaatje gevijld wat straks zorgt voor
de geleiding van het neuswiel.
|
Aan de voorzijde van het
brandschot zit dit onderdeel dat zorgt voor geleiding van het neuswiel
en de ophanging. De mooie uitsparingen zijn het werk van ons - dat
wordt niet zo toegeleverd.
|
|

|
Op de bovenstaande strip wordt
dit onderdeel bevestigd. Door het 19 [mm] gat komt een buisje waar
straks het "elastiek" omheen komt dat zorgt voor de vering
van het neuswiel.
|
En dan het hoogtepunt van de dag:
poppen! De twee delen die we net gemaakt hebben mogen gepopt worden.
Het buisje zit nog los maar we zetten het toch in de constructie om
ervoor te zorgen dat de onderdelen niet ten opzichte van elkaar
verschuiven.
|
|

|
Vervolgens wordt het onderdeel
op het brandschot gemonteerd. Dit is een precies karwei omdat de
uitlijning van dit onderdeel de positie en de stand van het neuswiel
bepaald. Het moet dus allemaal wel een beetje haaks en in het midden
zitten.
|
En we zijn weer aanbeland bij
het einde van de dag. Even de resultaten op een rij: De
voorkant van het brandschot (waar de motor tegenaan komt)
|
|
|
En de achterkant van het
brandschot (waar we tegenaan kijken vanuit het vliegtuig). Er
zijn nog wat punten te gaan in de handleiding, dus we hoeven ons
morgen niet te vervelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|