Terug


20040102

Het brandschot deel 2

sessie:

157

vandaag:

7 uur

totaal:

746 uur

 

Na ons nieuwjaarssabatical zijn we weer keihard terug dit jaar in een redelijk koude loods. We pakken de werkzaamheden van vorig jaar weer op: het brandschot.

Er worden weer de nodige rivetlines getrokken op allerlei onderdelen.

En daarna worden de delen vastgezet op het brandschot.

Vervolgens moet er gevijld worden, wat wel lekker werk is in deze koude. Krijg je het wat warmer van dan lijnen zetten en gaatjes boren. Hier wordt een plaatje gevijld wat straks zorgt voor de geleiding van het neuswiel.

Aan de voorzijde van het brandschot zit dit onderdeel dat zorgt voor geleiding van het neuswiel en de ophanging. De mooie uitsparingen zijn het werk van ons - dat wordt niet zo toegeleverd.

Op de bovenstaande strip wordt dit onderdeel bevestigd. Door het 19 [mm] gat komt een buisje waar straks het "elastiek" omheen komt dat zorgt voor de vering van het neuswiel.

En dan het hoogtepunt van de dag: poppen! De twee delen die we net gemaakt hebben mogen gepopt worden. Het buisje zit nog los maar we zetten het toch in de constructie om ervoor te zorgen dat de onderdelen niet ten opzichte van elkaar verschuiven.

Vervolgens wordt het onderdeel op het brandschot gemonteerd. Dit is een precies karwei omdat de uitlijning van dit onderdeel de positie en de stand van het neuswiel bepaald. Het moet dus allemaal wel een beetje haaks en in het midden zitten.

En we zijn weer aanbeland bij het einde van de dag. Even de resultaten op een rij:

De voorkant van het brandschot (waar de motor tegenaan komt)

En de achterkant van het brandschot (waar we tegenaan kijken vanuit het vliegtuig).

Er zijn nog wat punten te gaan in de handleiding, dus we hoeven ons morgen niet te vervelen.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl