
|
De centerwing kunnen we weinig
meer aan doen - de beschrijving is gevolgd en ten einde. We wachten
nog op een paar antwoorden van de helpdesk en dan maken we de
laatste dingen af, maar nu schuiven we de centerwing aan de kant en
beginnen met het brandschot (het begin van het vliegtuig, waar de
motor ook aan hangt). We
moeten om te beginnen de centerlijn bepalen. Omdat het een beetje
onregelmatig gevormd deel is, controleren we onze getekende lijn
door er twee boortjes op te zetten en kijken of het geheel in
evenwicht is. Het geheel is in evenwicht en maattechnisch klopt het
ook, dus dit moet goed zijn.
|
Ondertussen is de motorsteun ook
opgedoken. We hadden gisteren of eergisteren nog zitten te lezen dat
de motor onder een hoek geplaatst moet worden (daar is een hele
theorie voor, maar die zal ik hier niet behandelen) en hadden toen
iets van "dat wordt nog een leuke klus". Maar de motorsteun
is al zo gemaakt dat de goede hoek erin zit.
|
|

|
Natuurlijk zijn er weer allerlei verstevigingen die
op maat gemaakt moeten worden.
|
En er zijn ook weer voldoende
gaatjes die geboord moeten worden. Bij het brandschot is het wel
opletten, omdat aan beide zijden verstevigingen lopen en eigenlijk wil
je die verstevigingen van dezelfde gaten gebuik laten maken. We hebben
dus enkele "no rivet zones" in het leven geroepen ter plekke
van overlappen van verstevigingen. Als alles straks aan het brandschot
zit kunnen we die gaten in 1x boren en zitten ze mooi op de plek.
|
|

|
En de eerste versteviging zit er
aan!
|
Dan komt de tweede versteviging en zoals gezegd is
het even opletten waar je wel kunt boren en waar niet.
|
|

|
De strip wordt vastgezet met
voldoende cleco's en aan de uiteinden moet het een beetje worden
afgerond. En hetzelfde grapje herhalen we ook aan de andere zijde.
|
Ondertussen wordt, terwijl op de achtergrond de
laatste gaatjes ontbraamd worden, de tafel afgeveegd. Een schoon einde
van het jaar!
|
|
|
En dit is dus het laatste
fotootje van 2003! We wensen jullie alle goeds voor 2004 en natuurlijk
vele veilige landingen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|