
|
Er moet nog een rij gaten in
de verstevigingsplaat van de landingspoot. Een mooie klus om de dag
mee te beginnen. Als we het laten zitten is de kans groot dat we het
vergeten.
|
En achter de verstevigingsplaat
moet ook nog een rij popnagels. Dus ook hier worden de gaten geboord.
En dan is de bovenplaat klaar, geheel volgens tekening. Er moeten
alleen nog wat boutjes in de geleidingsringen, maar dat moeten we nog
even uitzoeken.
|
|

|
En dan het werk waar we naar uit hebben gekeken...
ontbramen. Ok, misschien iets overdreven, het is gewoon rotwerk, maar
het moet gebeuren.
|
En na de plaat natuurlijk ook de ribben. Dit is nog
rottiger dan de plaat omdat je er moeilijk bijkomt.
|
|

|
Een paar zere vingers later
kijken we in de bouwbeschrijving wat we nu moeten doen.
|
Het is tijd voor de zitting.
Maar waar de zitting moet komen, ligt het nog vol met spanen. Dus met
een stofzuiger maar eens even door de vleugel en we zijn klaar om te
beginnen met de zitting.
|
|

|
Er moeten nog wat lijnen worden afgetekend...
|
...en dan mag de zitting in de
vleugel geplaatst worden.
|
|
|
Als eerste zetten we de zitting vast op de voorkant
van de vleugel. Het is niet echt een comfortabele positie om te boren,
maar na 10 minuutjes zitten de gaten erin.
|
De hoek van de zitting is
redelijk belangrijk en daarom zetten we eerst de bevestigingspunten
voor de gordels erin. Dit geeft wat stevigheid en helpt de positie
goed te bepalen. |
|

|
We meten en overleggen nog wat en dan is het al
weer tijd om naar huis te gaan. De volgende keer gaan we verder met de
zitting - deze moet op de bodemplaat worden vastgemaakt.
|
Nog even een prijsvraag: Wat betekenen deze
vliegtuigbouwcodes? Inzendingen kunt u opsturen naar info@mijnvliegtuig.nl
|
|
|
|
|
|