
|
De onderkant is nu klaar dus
tijd voor de bovenkant. De beplating bestaat uit 2 losse platen aan
weerskanten van de vleugel. Dit zijn dikke platen en dat is ook
nodig want hier moeten we op staan als we in het vliegtuig stappen.
|
De gaten in de plaat voor de
popnagels zijn al voorgeboord dus de plaat moet precies op de plek
gelegd worden.
|
|

|
En voordat we gaan boren nogmaals kijken of alles
klopt met de bouwbeschrijving.
|
En het is volgens de beschrijving, dus de
boorwerkzaamheden kunnen worden gestart. Elke plaat heeft ongeveer 100
gaten (dus 300x boren) en we kunnen ons dus uitleven.
|
|

|
De boorwerkzaamheden is een
klusje voor 2 man. Aan de andere kant van de tafel worden 2 plaatjes
afgetekend en bewerkt voor de besturing van de rolroeren.
|
75% klaar - verder kunnen we
niet met de plaatjes. Een boortje 7.9 [mm] zit niet in ons assortiment
en een 1.5" gat in het midden wil ook alleen maar met het juiste
gereedschap dus dat moet maar een andere keer.
|
|

|
De platen zitten er op als ook een versteviging
voor het landingsgestel. Dit is niet te zien op de foto omdat deze
onder de beplating zit.
|
En aan het einde van de dag is de centerwing weer
een stukje dichter bij afronding. Het is veel werk maar we komen er
wel...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|