
|
We gaan weer vrolijk verder
met waar we gebleven waren: De wingtip. Het schiet lekker op en we
hebben, nu de vleugel op de kop ligt, meteen de mogelijkheid om een
oog aan de vleugel te monteren. Hier hebben we het al 100 keer over
gehad (moeten we niet vergeten) en nu zit het er aan. Hiermee kun je
het vliegtuig vastzetten als je hem ergens stalt.
|
De plaat voor de wingtip wordt
op de juiste maat genkipt en de scherpe kantjes worden verwijderd met
scotch brite.
|
|

|
In Twente is afgelopen weekend
ook de wintertijd ingegaan maar we waren onze klok helemaal vergeten.
Dus snel even een uurtje terug, anders is het wel een heel korte
bouwdag.
|
Nog 1 maal checken of de wingtip
mooi aansluit en er moet nog een klein beetje vanaf.
|
|

|
Het is minimaal, dus we
gebruiken de vijl maar in plaats van de schaar.
|
Om de wingtip te verstevigen
plakken we wat aluminium stripjes in de kunststof fairing. Zou zonde
zijn als de gaten uitscheuren en de boel loskomt.
|
|

|
De vleugel wordt weer omgedraaid
want er moeten nog wat gaten in de bovenkant van de wingtip. Deze
hadden we met alle passen en meten vergeten, maar nu zitten ze erin. Op
het landingslicht na (we wachten nog op aangepaste onderdelen) zit de
vleugel nu eigenlijk in elkaar. Er moeten nog kabels getrokken worden
voor de strobes (de knipperlichten op de vleugel) en het landingslicht,
maar dat doen we de volgende keer.
|
En zover zijn we nu:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|