Terug


20031025

Voorkant wingtip 2

sessie:

133

vandaag:

7 uur

totaal:

637 uur

 

We hebben nog wat plaatmateriaal over (van de stukken die we hebben uitgeknipt) en dus kunnen we mooi een middenconsole maken. Een 1:1 uitslag van de middenconsole is gemaakt, dus als we een keer wat tijd over hebben, knutselen we die in elkaar.

De temperatuur in de hal is redelijk gezakt, dus de brander mag zijn dienst weer bewijzen. Even de kou eraf halen, en dan gaat het wel.

De rechter vleugel zat nog niet helemaal in het ZinkChromaat, maar nu we ruim voldoende ZinkChromaat hebben, besluiten we de hele vleugel te doen. De vleugel wordt buiten neergelegd..

..en in de primer gezet door onze ZinkChromaat-expert.

Ondertussen, binnen in de hal, wordt er gekeken hoe de kunststof fairing in de wintip geplaatst moet worden. We hebben wat afgetekend en kijken nu of het past (moeilijk te zien als het gemonteerd is).

We zetten de lijnen door van reeds geboorde gaten - het oog wil ook wat.

De kunststof wingtip is moeilijk te boren. Er breken snel kleine stukjes af. We lossen dit op door elk gat voorzichtig te boren (4x in plaats van 2x) en de boel lekker warm te stoken met een kacheltje. En dat werkt perfect. En het is nog lekker warm aan de handjes ook.

Het aftekenen is goed gelukt - de gaatjes zitten mooi op 1 lijn en goed in de flens.

Omdat de kunststof fairing zo gevoelig is, maken we meteen weer aluminium stripjes die de druk een beetje verdelen aan de binnenkant van de fairing. 

Nu de bovenkant. Alle gaatjes voorboren en de plaat weer op de vleugel monteren.

Een heel tijdje later zitten alle cleco's erin en is de skin redelijk op maat geknipt. Het is weer tijd om naar huis te gaan - de volgende keer maken we de plaat precies pas.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl