
|
De temperatuur neemt weer
geleidelijk af en we besluiten onze koffiepauzes maar weer te nemen
in het kantoorgedeelte. Vernikkelen tijdens de koffiepauze is ook
niet alles.
|
De digitale camera is vervangen
door een nieuwer exemplaar met meer mogelijkheden, een strakkere
beeldkwaliteit en een veel krachtiger flits. De foto's zien er dus ook
iets lichter (beter) uit van nu af aan. We houden de foto's op de
homepage wel dezelfde grootte, anders duurt het laden zo lang (voor de
niet kabelaars onder u).
Afijn, we zetten de achterste
rib vast en de plaat ligt nu prima.
|
|

|
We hebben alleen de versteviging
in de wingtip vergeten... Deze biedt redelijk wat steun, dus we zetten
hem er meteen in en hopen dat het geen effect heeft op de gaten die we
reeds geboord hebben. Dus eerst aftekenen,
|
en dan boren. Op zich een
karweitje van niks, maar het had iets eerder gekund.
|
|

|
Met een lat over de vleugel
kijken we of de stiffner nog invloed heeft - en dat heeft ie zeker.
Alles zit nog mooier dan het eigenlijk al zat. En de reeds geboorde
gaten zitten ook nog steeds goed, dus er is niks aan de hand.
|
Na de koffiepauze nemen we de
gasfles mee uit de kofferbak. Als het nog iets kouder wordt, hebben we
in ieder geval een beetje verwarming.
|
|

|
We zetten een lijn langs de
beplating van de wingtip en knippen het overtollige materiaal er
nogmaals af. En dit zullen we nog wel een paar keer moeten doen. Omdat
het vlak zo gekromd loopt, is het moeilijk in 1 keer de goede lijn te
knippen. En wat er eenmaal af is, komt er niet makkelijk meer bij. Dus
voorzichtigheid geboden.
|
Dan moeten we de bovenplaat vastzetten op het
schuine stuk. Maar waar precies? We kruipen dus maar in de wingtip met
een merkstift en tekenen af waar de rand is. Dit doen we ook aan de
buitenkant en we moeten nu dus een strook krijgen waar, in het midden,
we kunnen boren.
|
|
|
En dit is dan het resultaat (het lijnenspel aan de
onderzijde van de plaat). Het ziet er niet uit, dat geven we toe, maar
het biedt een perfecte mogelijkheid de gaten uit te tekenen.
Na het uittekenen boren we kleine gaatjes (2 [mm]).
|
We leggen de plaat op de
vleugel (voor de 100e keer) en prikken met een stift door de gaatjes.
Vervolgens halen we de plaat er weer af en kijken of de gaatjes goed
zitten... en ze zitten goed! Precies in de prik. We leggen de plaat
er dus weer op (de 101e keer), kijken of we de puntjes zien en dan
boren. |
|

|
De klok is 22 uur al gepasseerd als we de hele rij
erin hebben. Even met het oog erlangs en zeg nou zelf, dit geeft toch
een goed gevoel, of niet? De
volgende keer is het weer wingtip.
|
|
|
|
|
|
|