Terug


20031009

Rolroer aan vleugel

sessie:

126

vandaag:

3 uur

totaal:

605 uur

 

Voordat we verder kunnen met de wingtip, moeten we eerst het linker rolroer aan de vleugel bevestigen. Anders kunnen we niet zien hoever de beplating op de wintip moet doorlopen (moet gelijk liggen met het rolroer).

We beginnen dus met een aftekenen van de positie van de gaten. We schuiven het rolroer (of eigenlijk de pianoscharnier) in de vleugel, zodat we de positie van de popnagels in de vleugel gelijk hebben met de positie in het rolroer. Dat staat wat mooier.

En vervolgens is het boren en boren en boren. Hier gaat weer veel tijd inzitten, maar ruim voor het einde van de avond is het klaar.

Hebben we nog mooi tijd om wat te poppen. De pianoscharnier zal nog los in het rolroer, dus popnagels erin...

..de compressor aan en poppen.

Het lijkt of we niet veel gedaan hebben, maar het is een hele rij gaten en popnagels en daar gaat gewoon veel tijd inzitten. En we zijn weer een stukje dichter bij het einde.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl