Terug


20031004

Het landingslicht 2

sessie:

124

vandaag:

7 uur

totaal:

599 uur

 

De noseskin is weer van de vleugel af, want we moeten nog 1 rib dichtmaken. Hier zit een gat in (standaard) en dat is niet mooi bij het landingslicht. Dus we pakken een afvalstukje en maken hier een mooi afdekplaatje van. We maken er nog wel twee gaatjes in voor een beetje ontluchting.

Dan gaan we een extra ribbetje in de vleugel monteren. Hier komt namelijk het landingslicht aan vast. Het is best wel een gemeet, maar we komen er uit.

En vervolgens zetten we hem ook vast aan de bovenzijde. Het ribbetje sluit mooi aan.

Dan moet de backplate gemonteerd worden (de houder waar de landingslichten inzitten). De tekening is maar 1 A4-tje (opties worden geleverd met bitter weinig informatie) en geeft niet voldoende duidelijkheid. We kunnen zelf wel wat gaan proberen, maar het zou toch doodzonde zijn als het achteraf niet goed blijkt te zijn. Dit is dus een vraagje voor de fabriek. 

Om toch een beetje een goed gevoel te krijgen stoppen we er maar een zaklampje in - zo moet het worden.

Ondertussen wordt er buiten ook weer hard gewerkt. Veel onderdelen worden weer voorzien van een mooi groen laagje ZinkChromaat. Dan hoeven we ons daar straks geen zorgen om te maken. Nu is het in ieder geval nog goed weer om te verfen.

We zijn nog niet aan het einde van de dag dus we laten het landingslicht voor wat het is en gaan verder met de wingtip. Het ding is verschrikkelijk wankel, dus eerst een paar tijdelijke verstevigingen aanbrengen.

En over de lengte van de vleugel kijken of het netjes recht zit. Al met al heeft ons de wingtip weer veel tijd gekost met al die beweging die erin zit, en het is tijd om naar huis te gaan. We laten de wintip in ieder geval gespalkt, kunnen we er volgende keer mee verder.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl