
|
De noseskin is weer van de
vleugel af, want we moeten nog 1 rib dichtmaken. Hier zit een gat in
(standaard) en dat is niet mooi bij het landingslicht. Dus we pakken
een afvalstukje en maken hier een mooi afdekplaatje van. We maken er
nog wel twee gaatjes in voor een beetje ontluchting.
|
Dan gaan we een extra ribbetje
in de vleugel monteren. Hier komt namelijk het landingslicht aan vast.
Het is best wel een gemeet, maar we komen er uit.
|
|

|
En vervolgens zetten we hem ook
vast aan de bovenzijde. Het ribbetje sluit mooi aan.
|
Dan moet de backplate gemonteerd
worden (de houder waar de landingslichten inzitten). De tekening is
maar 1 A4-tje (opties worden geleverd met bitter weinig informatie) en
geeft niet voldoende duidelijkheid. We kunnen zelf wel wat gaan
proberen, maar het zou toch doodzonde zijn als het achteraf niet goed
blijkt te zijn. Dit is dus een vraagje voor de fabriek.
|
|

|
Om toch een beetje een goed
gevoel te krijgen stoppen we er maar een zaklampje in - zo moet het
worden.
|
Ondertussen wordt er buiten ook
weer hard gewerkt. Veel onderdelen worden weer voorzien van een mooi
groen laagje ZinkChromaat. Dan hoeven we ons daar straks geen zorgen
om te maken. Nu is het in ieder geval nog goed weer om te verfen.
|
|

|
We zijn nog niet aan het einde
van de dag dus we laten het landingslicht voor wat het is en gaan
verder met de wingtip. Het ding is verschrikkelijk wankel, dus eerst
een paar tijdelijke verstevigingen aanbrengen.
|
En over de lengte van de vleugel kijken of het
netjes recht zit. Al met al heeft ons de wingtip weer veel tijd gekost
met al die beweging die erin zit, en het is tijd om naar huis te gaan.
We laten de wintip in ieder geval gespalkt, kunnen we er volgende keer
mee verder.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|