Terug


20031002

Het landingslicht

sessie:

123

vandaag:

3 uur

totaal:

592 uur

 

De drain (voor de benzinetank) die we hadden paste niet in onze tank. Na een mailtje naar de fabrikant lag er 4 dagen later een enveloppe in de bus met 2 verloopstukjes. Naruurlijk meteen even proberen en het past perfect. Weer een zorg minder.

Ok, na het gepuzzel van vorige avond denken we te weten hoe het landingslicht erin moet. Als eerste plaatsen we de noseskin weer op de vleugel. Dat is wat handiger met het aftekenen.

Vervolgens meten we uit waar het gat voor het landingslicht moet zitten. Omdat de vleugel bol loopt, pakken we een plakbandje van de goede lengte en leggen dat op de vleugel.

Aan de onderkant moet natuurlijk ook wat worden afgetekend en daarna even passen met het raamwerk of de aftekening goed is. En het komt overeen, dus de volgende stap kan plaatsvinden....

...de schaar erin. De trekponsen liggen op het werk, dus weer op de ouderwetse manier een gaatje boren en knippen.

Het begint er op te lijken. Nu alleen nog netjes langs het randje knippen en de hoekjes afronden.

Ja, mooi! Voor de sier de onderdelen er los ingelegd en het lijkt toch echt op een landingslicht.

En nog eentje omdat het zo'n mooi gezicht is. De volgende keer proberen het landingslicht af te maken.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl