
|
Na de koffie gaan we weer aan
het werk met het bagageruim. Na twee gaten is er bezoek, dus eerst
maar een tour door de werkplaats.
|
Nadat het bezoek weg is boren we
de rest van de gaten erin. Nu zit het bagageluik helemaal vast, nu kan
er geknipt worden.
|
|

|
We maken eerst twee grote gaten
in de hoeken, dan hebben we een punt om te beginnen.
|
Het makkelijkst knipt het met
twee scharen naast elkaar, tegelijkertijd. Het ziet er een beetje
l.e.o. uit, maar het werkt perfect. Je krijgt een strook die omhoog
krult en geen wringing wat je wel zou krijgen als je maar 1 schaar
gebruikt.
|
|

|
Het laatste stukje moet
natuurlijk gevijld worden.
|
Nou, is dit een mooi gat of niet?
|
|

|
Ondertussen, buiten in een heelijk najaarszonnetje,
worden er veel delen in de ZinkChromaat gezet. Ook delen die al klaar
zijn. ZinkChromaat is een prima onderlaag voor het spuiten, dus ook
alle buitenkanten worden groen.
|
Binnen wordt er ondertussen aan het dicht maken van
het gat gewerkt (zinloos werk ook, dat vliegtuigbouwen). We pakken het
bagageluik van de andere vleugel en kijken een beetje af.
|
|
|
De hoekstukken worden in de
goede vorm gebogen. Voor de twee hoekstukken aan de kant is het niet
zo'n probleem, daar kunnen we het vleugelprofiel voor gebruiken. Maar
voor de dwarsligger in het midden is geen mal. Dit is een stukje
vakwerk - buigen uit de losse hand.
|
Daarna de delen meteen
ontbramen - als het een beetje meezit kunnen we het bagageluik nog
wel poppen. |
|

|
En het zit mee! Nou is poppen natuurlijk ook maar
een klein klusje in vergelijking met de rest (als je tenminsten een
pneumatische tang hebt).
|
De pasvorm is prima - het
bagageluik volgt de vorm van de vleugel precies. De volgende keer de
pianoscharnier erin - dan is het bagageluik helemaal klaar.
|
|
|
|
|
|