Terug


20030923

Noseskin dicht

sessie:

119

vandaag:

3 uur

totaal:

576 uur

 

De avond begint met de trekpons (door twee delen aan te draaien, snijden deze zich door de beplating - ideaal voor grotere gaten) om een gat te maken voor de drain.

Hoe goed je het ook uitmeet, er kan altijd iets inzitten. Aan 1 kant ligt de drain iets te dicht bij het gat, dus de laatste 1 - 1.5 [mm] worden eraf gehaald met de vijl.

Dan kan de tank weer in de vleugel gekanteld worden. 

.We leggen de plaat weer strak en boren alle gaten in de hoofdligger. Eerst met 2 [mm], dan met 3.2 [mm] 

en als laatste met 4 [mm], de uiteindelijke maat. 

De tank steekt door het zojuist gemaakte gat heen, maar de tank mag de beplating niet raken. Dus we pakken een stukje kurk en snijden hier een gat in. Dit stukje kunnen we op de beplating plakken zodat de tank de beplating niet direct kan raken.

Het volgende onderdeel is de benzineleiding. Deze moet door een rib worden doorgevoerd. Dus eerst een groot gat boren (10 [mm]) voor de trekpons.

En met de trekpons maken we het definitieve gat. De leiding kan nu de rib niet raken, wat je ook absoluut niet wilt. Als er lekkage optreedt bij de tank, heb je nog een hels karwei om het weer te repareren omdat je er eigenlijk niet bij kunt.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl