Terug


20030916

Noseskin vleugel 

sessie:

116

vandaag:

3 uur

totaal:

565 uur

 

Een overzichtsfoto van de hal waar we onze vrije tijd doorbrengen.
Niet de meest moderne inrichting, maar er is in ieder geval genoeg ruimte voor alle onderdelen. 
 

We beginnen met het bepalen van de plaats van de popnagels in de noseskin. Dit doen we door een A3-tje langs de rib te leggen en daarop aan te geven waar de popnagels kunnen komen. We hebben gelukkig het papiertje van de vorige vleugel bewaard en. alsof het zo moet zijn, komt deze vleugel precies overeen met de vorige.

Het papiertje leggen we op de noseskin en nemen de lijntjes van het papier over. Een snelle en nauwkeurige manier van lijnen trekken.

Daarna wordt het papiertje weer netjes opgehangen. We denken dat ie niet meer nodig is, maar wie wat bewaart heeft wat.

Vervolgens worden alle afgetekende gaatjes voorgeboord met 2 [mm].

De noseskin wordt op de vleugel gelegd en er wordt geboord, geboord...

.. en nog eens geboord. Het zijn weer veel gaten en elk gat moet 3x geboord worden.

Maar dan zit ook de hele rij ponagels in de hoofdligger erin (althans de gaten voor de popnagels). Nog even met de handstoffer de overvloed aan spanen verwijderen en we kunnen met de ribben beginnen.

Een van ons duikt de vleugel in om de ribben op de plaats te drukken (en heeft hiermee een mooi uitzicht op de binnenkant van de vleugel) en de andere boort.

De tijd vliegt weer (vlogen wij maar...) dus na 3 cleco's in elke rib houden we het voor gezien vanavond. De volgende keer verder...



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl