Terug


20030904

Onderkant klaar 

sessie:

112

vandaag:

7 uur

totaal:

550 uur

 

De uitsparing voor de flaps was nog niet geheel op maat - daar waren we de vorige keer niet meer aan toegekomen. Dus als eerste pakken we dit klusje weer op.

Ook de "additional bottom skin" moet op maat gemaakt worden. Een lijntje erop, even in de hoeken zagen en de rest met de schaar bewerken.

Met de "additional bottom skin" op maat kan hij worden vastgeboord. Achter elkaar aan lopen we met de boor langs de achterrand en boren alle gaten.

De compressor wordt weer aangeslingerd en de popnagels worden in de gaten gestoken. Weer een onderdeel kwijt uit onze stelling :-)

Vervolgens moet de flap geplaatst worden. We nemen de gaten in de vleugel over van de flap - dat staat wel net zo netjes.

En boren... 

Ja, loopt weer lekker. 

Even uitrusten van alle inspanningen. 

Met de flap op de plaats kunnen we de onderste beplating gedeeltelijk vastmaken. Helemaal vastmaken kan nog niet, want hier en daar komt nog een plaat overheen (bijvoorbeeld de nose-skin) maar de meeste gaatjes kunnen gepopt worden. Dit heeft ook als voordeel dat de vleugel makkelijk op de onderkant gelegd kan worden.

We vegen de tafel aan. Het zit er weer op voor vandaag. 

Als laatste parkeren we de vleugel weer op tafel, maar ditmaal met de onderkant onder - de volgende keer is topskin avond.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl