Terug


20030809

Alleen nog ontbramen

sessie:

101

vandaag:

6 uur

totaal:

507 uur

 

We hebben een fotocamera geleend (we willen de bouw toch een beetje op de gevoelige plaat hebben voor onszelf), dus vandaag weer foto's!

Om te beginnen: dit is waar we de vorige keer gebleven waren. De skin is redelijk op maat maar moet nog beter en we missen nog een boel gaten.

We zetten de noseskin eerst vast met cleco's en tekenen vervolgens aan wat er nog van de noseskin af moet.

Het teveel aan skin wordt er vervolgens afgeknipt en netjes afgewerkt met de vijl.

We hebben onze heater ook maar tevoorschijn gehaald. We zetten het vlammetje niet aan, maar de ventilator in de heater geeft toch een lekker windje in de hal.

We zijn er achter gekomen dat de tip niet zo heel sterk is. De randen staan iets op waardoor er spanning op komt. Om te voorkomen dat de gaten uitlubberen of scheuren besluiten we er een stripje aluminium achter te doen om de spanning een beetje te verdelen. We hebben voldoende afval aluminium om stripjes te maken. De gaatjes moeten nog geboord worden. 

En nu alle cleco's erin zitten en alles op de goede plaats zit en mooi aansluit is het toch wel een mooi gezicht. Nogmaals, de tip viel zwaar tegen qua hoeveelheid werk, maar hij is nu toch (bijna) af.

De kunststof tip raakt nog heel iets een hoekstuk, dus we halen er met de dremel nog een klein streepje af. Nadeel van deze werkwijze, of beter: dit materiaal, is dat het ontzettend stuift en nog stinkt ook nog. Dus een oud t-shirt voor de mond en voor de andere een beetje afstand nemen.

En nogmaals alles weer in elkaar zetten. We besluiten er mee op te houden - de hitte heeft weer veel gevergd van onze vliegtuigbouwenergie en het is ook al te laat om iets nieuws te doen.

De volgende keer halen we de tip nogmaals uit elkaar om te ontbramen. En hopen dat de volgende tip sneller gaat :-)



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl