Terug


20030729

Déjà vu

sessie:

96

vandaag:

8 uur

totaal:

480.5 uur

 

Vandaag is er weer een volle dag te verspijkeren aan het vliegtuig. We beginnen met de pianoscharnier van het rolroer - daar waren we gisteren gebleven.

De pianoscharnier is makkelijk te positioneren omdat je er doorheen kunt kijken. Maar het is wel een precies werkje. En het zijn wederom weer een boel gaatjes. Maar is is ook wederom een mooi gezicht als alles erin zit.

En het wordt nog mooier als het ook nog een beetje past aan de vleugel. Het scharniert perfect. 

Om een idee te geven van de lengte van het rolroer...

En dan nu.... het rolroer. Het hele bouwproces voor het rolroer ligt nog vers in het geheugen, dus we besluiten meteen het rolroer voor de linker vleugel ook te maken. En dan meteen met de juiste onderleggers, die we tijdens de bouw van het rechter rolroer hebben geperfectioneerd.

Het is natuurlijk een beetje dubbelop deze foto's, maar we hebben er toch echt twee in de kist zitten.

Aan de andere kant van de tafel worden op dat moment platen afgetekend voor de vleugel. Want als de rolroeren klaar zijn is het weer de beurt aan de vleugel (eerst moeten de rolroeren want het laatste stuk beplating moet je gelijk leggen aan de rolroeren, dus zonder rolroeren geen werk voor de vleugel).

De pianoscharniet verliest het ook weer van de ijzerzaag...

En kan zo in het rolroer gelegd worden.

We besluiten niet naar huis te gaan voordat de pianoscharnier gemonteerd is. En zonder te haasten zijn we zelfs op de normale tijd klaar.

En alle moeite met onderlegbalken en 5 [mm] spacers doe je hiervoor: wrong in het rolroer (het puntje ligt iets van de balk af als het rolroer is rust is).

Morgen moeten we het rolroer nog ontbramen en kunnen we het deels poppen en dan is het weer verder met de vleugel.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl