
|
Vandaag is er weer een volle
dag te verspijkeren aan het vliegtuig. We beginnen met de
pianoscharnier van het rolroer - daar waren we gisteren gebleven.
|
De pianoscharnier is makkelijk
te positioneren omdat je er doorheen kunt kijken. Maar het is wel een
precies werkje. En het zijn wederom weer een boel gaatjes. Maar is is
ook wederom een mooi gezicht als alles erin zit.
|
|

|
En het wordt nog mooier als het
ook nog een beetje past aan de vleugel. Het scharniert perfect.
|
Om een idee te geven van de
lengte van het rolroer...
|
|

|
En dan nu.... het rolroer. Het
hele bouwproces voor het rolroer ligt nog vers in het geheugen, dus we
besluiten meteen het rolroer voor de linker vleugel ook te maken. En
dan meteen met de juiste onderleggers, die we tijdens de bouw van het
rechter rolroer hebben geperfectioneerd.
|
Het is natuurlijk een beetje
dubbelop deze foto's, maar we hebben er toch echt twee in de kist
zitten.
|
|

|
Aan de andere kant van de tafel
worden op dat moment platen afgetekend voor de vleugel. Want als de
rolroeren klaar zijn is het weer de beurt aan de vleugel (eerst moeten
de rolroeren want het laatste stuk beplating moet je gelijk leggen aan
de rolroeren, dus zonder rolroeren geen werk voor de vleugel).
|
De pianoscharniet verliest het
ook weer van de ijzerzaag...
|
|

|
En kan zo in het rolroer gelegd
worden.
|
We besluiten niet naar huis te
gaan voordat de pianoscharnier gemonteerd is. En zonder te haasten
zijn we zelfs op de normale tijd klaar.
|
|

|
En alle moeite met
onderlegbalken en 5 [mm] spacers doe je hiervoor: wrong in het rolroer
(het puntje ligt iets van de balk af als het rolroer is rust is).
Morgen moeten we het rolroer nog
ontbramen en kunnen we het deels poppen en dan is het weer verder met
de vleugel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|