Terug


20030726

Het rolroer

sessie:

94

vandaag:

7 uur

totaal:

464 uur

 

Na wat puzzelwerk bij de opening van de drain (we wilden een doorvoerrubber gebruiken, maar dat is te dik) besluiten we gewoon wat kurk rondom de opening te plakken. 

Daarna gaan we verder met de 61 gaten op de hoofdligger. Ongeveer 1/3 is geboord, nu moet de rest.

Na een hele tijd boren zitten alle gaten in de hoofdligger. En nu komt weer het ontbramen. Dus we halen de noseskin eraf en de bovenste skin en nemen een boortje ter hand voor het ontbramen.

We besluiten nu verder te gaan met het rolroer, omdat we deze nodig hebben om de vleugel af te maken. Dus zoeken we alle onderdelen bij elkaar en bestuderen we de tekeningen.

We doen ons best om alle delen zo recht mogelijk in elkaar te zetten, maar dat is bij het rolroer niet de bedoeling. Hier moet een kleine "twist" in zitten om aerodynamische redenen.

We leggen aan een kant van het rolroer een duimstok eronder, want deze heeft precies de gewenste dikte. Vervolgens worden alle gaten geboord (na natuurlijk eerst alle gaten te hebben afgetekend, voorgeboord en centerlines aangeven te hebben op de ribben).

Na twee van de drie vlakken is dit het resultaat. Helaas geeft onze digitale camera nu wat problemen, dus meer foto's zijn er niet. Maar veel is er niet meer gebeurd, omdat het al tegen vijfen liep.

De volgende keer gaan we verder met het rolroer en een hopenlijk goedwerkende camera.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl