
|
Waar we de vorige keer
gebleven zijn, gaan we nu verder. Het is even boren maar alle gaten
zitten nu in de noseskin, althans de bovenkant.
|
We halen de skin eraf (beetje
alle spaantjes tussen de plaat en de ribben weghalen en de grootste
bramen eraf halen). We kunnen nu meteen de gaten in de rib zien, en al
zeggen we het zelf, dit is het werk van professionals ;-)
|
|

|
Ons plan om naar de Gamma te
gaan voor wat grote balken gaat niet door, omdat er buiten de
werkplaats nog wat mooie balken staan, die we dus maar inpikken en op
de goede lengte zagen.
Deze balken hebben we nodig
omdat de vleugel nu moet worden omgedraaid, en er ook nog cleco's
uitsteken aan de bovenzijde, en zulke grote balken hadden we niet. En
het geheel moet toch wel een beetje stabiel liggen.
|
Als eerste plaatsen we de tank
weer in de vleugel, om weer een goede pasvorm te krijgen voor de
ribben. Het blijkt alleen dat de skin nu niet perfect zit, omdat er
een klein beetje teveel kurk op zit. Hier hadden we aan de bovenkant
geen last van, omdat de tank de beplating daar niet raakt.
|
|

|
Dus met het mes in de hand een
laagje kurk verwijderen. We zijn er wel achtergekomen dat onze
lijmkeuze prima was, het zit goed vast.
Voor de oplettende kijker: het
450 uurs punt is berijkt! De kist zou volgens de beschrijving nu af
moeten zijn, maar zover zijn we nog lang niet. Die 450 uur haal je pas
als je je 3e Zodiac bouwt en dan ook alleen nog zonder opties! Maar we
zijn op de goede weg, we laten de moed niet zakken.
|
Na het krukverwijderen de tank
er nogmaals ingelegd en het zit nu als gegoten. Wat spanbanden drukken
de beplating helemaal in de goede positie.
|
|

|
Met de lat langs de beplating
strepen we weer de positie van de ribben af...
|
En met het A3-tje (wel een
andere dan de bovenkant) strepen we de popnagelposities af.
|
|

|
En na een tijdje boren zitten
ook alle cleco's aan de onderkant van de noseskin erin. De volgende
keer hoeven we alleen nog de onderkant van de noseskin aan de
hoofdligger te bevestigen.
De tank zit ook als gegoten. In
het begin kijk je raar aan tegen een losse tank in de vleugel, maar nu
hebben we er absoluut geen hoofdbrekens meer over.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|