Terug


20030717

Noseskin vleugel 2

sessie:

90

vandaag:

3 uur

totaal:

447 uur

 

De vorige keer hebben we de gaten geboord in de hoofdligger en de noseskin. Vandaag gaan we de gaten boren voor de ribben en de noseskin.

We leggen een lat langs de vleugel en strepen op de lat af waar de ribben zitten. Dit is wat makkelijker dan een rolmaat en ook minder kans op fouten.

Vervolgens markeren we het midden van elke rib, als hulpmiddel bij het boren.

Dan is het zaak om te bepaken waar de gaten moeten komen (en dus ook de popnagels). De neusrib heeft veel deuken (om netjes de bocht om te kunnen) en daar willen we natuurlijk geen popnagel in hebben.

We leggen een A3 papier langs de rib en strepen hierop aan waar de gaten geboord kunnen worden.....

...vervolgens leggen we dit papier op de beplating en we kunnen zo, voor alle ribben, de positie van de gaten bepalen (alle ribben zijn identiek)

Als we de noseskin gaan vastzetten, moeten we natuurlijk wel zeker zijn dat de tank goed wordt opgesloten. Daarom plaatsen we de tank in de vleugel en gooien we de noseskin er weer overheen.

De eerste gaten in de rib kunnen nu geboord worden.

Toch handig zo'n begageruim

En op dit punt besluiten we over te gaan op het drinken van bier - de avond zit er op. De volgende keer gaan we weer verder met de noseskin.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl