
|
Uw fotograaf moest 's morgen
nog wat zaken oplossen op het werk, dus alleen foto's van de middag.
Maar om het goed te maken gooien we er extra veel foto's tegenaan (ja,
daarom duurde het laden van de pagina zo lang). Na
bij onze hal te zijn aangeland was het eerst tijd voor het
zaterdagse broodje kroket (als dan niet met additieve sauzen) van de
plaatselijke patatbakker. Na
deze heerlijke opknapper kunnen we weer aan het werk.
|
De ochtendploeg heeft de
bovenste beplating van de vleugel helemaal geboord en bijna helemaal
ontbraamd. De zelf gebogen hoekstukken zijn al vastgepopt aan de
bovenste plaat.
|
|

|
De plaat wordt weer op de
vleugel gelegd en de laatste ontbramingen vinden plaats.
|
Na een kort overleg wat de
volgende stap gaat worden, besluiten we het bagageruim in de vleugel
aan te pakken. Het bagageluik wordt vastgezet met dzus-fastners, die
we helaas nergens in onze hardware-boxes kunnen vinden. Maar dat mag
ons niet weerhouden, want er zijn nog genoeg andere dingen te doen.
|
|

|
We zetten de bovenplaat eerst rondom vast met
cleco's. Dat geeft wat stevigheid voor het knippen.
|
Eerst een 2 [mm] boortje, dan een 4 [mm] boortje,
dan een 6,4 [mm] boortje en tenslotte de grand-finale met een 8,5 [mm]
boor - het boren van gaten in de hoeken als hulp voor het knippen.
|
|

|
En dan heel voorzichtig beginnen met knippen. Het
eerste stuk is het moeilijkst weten we uit ervaring, maar met onze
drie hulpgaten in elke hoek hebben we snel een goed begin.
|
We vinden uit dat het het
makkelijkst is als we een strook rondom uitknippen. Gewapend met een
schaar in elke hand is het knipkarwei toch nog snel geklaard. Dat wil
zeggen het grovere werk.
|
|

|
Want van dit gat moeten we nog naar de zwarte
lijntjes en dan netjes afwerken, dus er is nog werk zat.
|
Waar nog veel materiaal
aanwezig is, wordt het weggeknipt.
|
|

|
Het laatste stukje wordt
weggehaald met de vijl, ook om een mooi resultaat te krijgen.
|
En van een afstandje zien de
werkzaamheden er zo uit.
|
|
|
Na het nodige knippen, vijlen en
afwerken met scotch brite is dit het resultaat. In de handleiding
staat dat je een radius in de hoeken moet hebben van 6.5 [mm], maar
wij hebben toch gekozen voor een wat grotere radius. Het staat goed en
is ook wat vriendelijker bij het gebruik hopen we.
|
Maar ja, dan zit je met een
groot gat in de vleugel. Gelukkig hebben we hier een plaatje voor om
dit af te dekken. Dit gaan we de volgende keer vastzetten. Maar om
een idee te geven hoe het eruit zal gaan zien, even een klein
voorbeeldje.
|
|
|
|