Terug


20030701

Onderplaat vleugel 

sessie:

84

vandaag:

3 uur

totaal:

424.5 uur

 

Dit is het werk wat u vorig bouwverslag heeft moeten missen; De flap is gemonteerd aan de vleugel en de extra bodembeplating is ook vastgepopt aan de vleugel.

De flap beweegt perfect in de vleugel en we kunnen vanavond verder met de vleugel.

Popnagels worden in de gaatjes gezet en de onderkant van de vleugel wordt vastgepopt. 

En dit is het resultaat na een kwartiertje poppen. Aan de voorzijde is nog niet gepopt, omdat hier de voorste beplating ook nog op moet worden gemaakt. Als we dit nu vast zouden poppen kunnen we niet meer ontbramen na het boren, en dat is eigenlijk wel de bedoeling.

Maar de onderkant is nu vlak en de vleugel kan dus worden omgedraaid.

Natuurlijk bewonderen we eerst hoe het er van de binnenkant uitziet. Alles zit perfect, net zo mooi als van de andere kant. Het is een mooi gezicht om de vleugel vorm aan te zien nemen.

We leggen de bovenplaat erop en positioneren deze op de vleugel. Hieraan ging natuurlijk wel even wat overleg en gepuzzel aan vooraf (hoe moet ie precies liggen, wat is belangrijk in de gaten te houden tijdens montage e.d.), maar daar waren we redelijk snel uit.

Het eerste wat we erin boren zijn de door ons op kromming gebrachte hoekstukken. Het is even puzzelen hoe we de onderdelen moeten vasthouden (hoe doen mensen dit die alleen een kist bouwen) maar na enig boorwerk zit de eerste strip er aan.

En natuurlijk even de spaantjes wegblazen die nog achtergebleven waren. Krassen op de vleugel hoeft van ons niet zonodig.

Het einde van de avond is genaderd. We kijken nog even in de vleugel, ruimen de boel op en drinken een biertje.

De volgende bouwdag zal worden besteed aan het openen van een rekening. Dan hoeven alle betalingen niet meer over de priverekeningen.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl