Terug


20030614

De flaps 5

sessie:

78

vandaag:

7 uur

totaal:

404.5 uur

 

De U-strip (zie de vorige sessie) moet nog worden vastgezet. We beuren de centerwing op om aan de onderkant het een en ander af te tekenen. Dit levert natuurlijk weer een leuk plaatje op.

De extra beplating wordt vastgezet aan de ribben van de vleugel. De flaps beginnen nu toch redelijk op te schieten.

Na het vastzetten van de extra beplating halen we de centerwing weer uit elkaar en zetten nog enkele delen in de ZinkChromat. Dat was nog niet gedaan. Nu kunnen we een volgende keer tenminste alles in elkaar poppen.

Terwijl er buiten druk gechilderd wordt, wordt er binnen natuurlijk weer gewerkt aan de flaps. Er wordt weer gemeten of alle dimensies kloppen...

.. en de preciese plaats van de popnagels moet worden aangegeven. Al met al een redelijk kawei. En dan moeten we al die posities ook nog eens 2x boren.

Na een goed anderhalf uur stoeien is dit het resultaat van vandaag: Een mooi flap sub-assy.

Voor de mensen die denken dat wij niet opschieten hebben we voor de grap het aantal popnagels geteld dat in 1 flap moet (zoals hiernaast afgebeeld, 1.23 meter breed). Het zijn er ongeveer 250 en met de verdeling 150x kleine popnagel (2x boren) en 100x grote popnagel (3x boren)  betekent dat dat we ongeveer 600x een gaatje moeten boren. En dit is nog maar een klein onderdeel. Ach, gewoon niet bij nadenken en gewoon doorgaan..... 



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl