|
De U-strip (zie de vorige
sessie) moet nog worden vastgezet. We beuren de centerwing op om
aan de onderkant het een en ander af te tekenen. Dit levert
natuurlijk weer een leuk plaatje op.
|
De extra beplating wordt
vastgezet aan de ribben van de vleugel. De flaps beginnen nu toch
redelijk op te schieten.
|
|
|
Na het vastzetten van de extra
beplating halen we de centerwing weer uit elkaar en zetten nog enkele
delen in de ZinkChromat. Dat was nog niet gedaan. Nu kunnen we een
volgende keer tenminste alles in elkaar poppen.
|
Terwijl er buiten druk
gechilderd wordt, wordt er binnen natuurlijk weer gewerkt aan de
flaps. Er wordt weer gemeten of alle dimensies kloppen...
|
|
|
.. en de preciese plaats van de popnagels moet
worden aangegeven. Al met al een redelijk kawei. En dan moeten we al
die posities ook nog eens 2x boren.
|
Na een goed anderhalf uur stoeien is dit het
resultaat van vandaag: Een mooi flap sub-assy. Voor
de mensen die denken dat wij niet opschieten hebben we voor de grap
het aantal popnagels geteld dat in 1 flap moet (zoals hiernaast
afgebeeld, 1.23 meter breed). Het zijn er ongeveer 250 en met de
verdeling 150x kleine popnagel (2x boren) en 100x grote popnagel (3x
boren) betekent dat dat we ongeveer 600x een gaatje moeten boren.
En dit is nog maar een klein onderdeel. Ach, gewoon niet bij nadenken
en gewoon doorgaan.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|