Terug


20030524

Rechter vleugel

sessie:

70

vandaag:

7.5 uur

totaal:

368.5 uur

 

We gaan verder met de vleugel en zijn wingtank. De wingtank wordt verticaal op de plaats gehouden door de beplating aan de onderzijde en een L-hoek aan de bovenzijde. De L-hoek is hier aan 1 van de ribben gemonteerd.

En met de tank op de plaats ziet het er zo uit.....

De volgende klus is het aanbrengen van enkele verstevigingen voor de flaps. Het is een horizontaal hoekprofiel over de lengte van de flapuitsparing en een verticaal hoekproefiel. De barbatruc is even waar je ze laat kruizen (daar moet een popnagel komen), maar na een klein beetje puzzelwerk is dat wel te doen.

Ondertussen, aan de andere kant van de tafel, wordt er druk gewerkt aan de tweede wingtank. Ook deze moet geheel in kurk worden ingepakt.

De schoonouders van een van ons vereren ons met een bezoek. Natuurlijk is zulk bezoek altijd welkom en een kleine rondleiding volgt om te laten zien wat we al gedaan hebben en wat er allemaal nog komen moet. 

Na het bezoek draaien we de vleugel om en leggen de onderplaat voor de vleugel op de vleugel. We zetten alle ribben goed vast en we beginnen de L-hoeken, die we zelf op profiel hebben gebogen, vast te zetten op de plaat.

Even een artistiek fotootje van de binnenkant van de vleugel - zo ziet het L-hoekje eruit met cleco's erin.

De volgende keer gaan we verder met het vastzetten van de onderplaat.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl