
|
We gaan verder met de vleugel
en zijn wingtank. De wingtank wordt verticaal op de plaats gehouden
door de beplating aan de onderzijde en een L-hoek aan de bovenzijde.
De L-hoek is hier aan 1 van de ribben gemonteerd.
|
En met de tank op de plaats ziet
het er zo uit.....
|
|

|
De volgende klus is het aanbrengen van enkele
verstevigingen voor de flaps. Het is een horizontaal hoekprofiel over
de lengte van de flapuitsparing en een verticaal hoekproefiel. De
barbatruc is even waar je ze laat kruizen (daar moet een popnagel
komen), maar na een klein beetje puzzelwerk is dat wel te doen.
|
Ondertussen, aan de andere
kant van de tafel, wordt er druk gewerkt aan de tweede wingtank. Ook
deze moet geheel in kurk worden ingepakt.
|
|

|
De schoonouders van een van ons
vereren ons met een bezoek. Natuurlijk is zulk bezoek altijd welkom en
een kleine rondleiding volgt om te laten zien wat we al gedaan hebben
en wat er allemaal nog komen moet.
|
Na het bezoek draaien we de
vleugel om en leggen de onderplaat voor de vleugel op de vleugel. We
zetten alle ribben goed vast en we beginnen de L-hoeken, die we zelf
op profiel hebben gebogen, vast te zetten op de plaat.
|
|

|
Even een artistiek fotootje van de binnenkant van
de vleugel - zo ziet het L-hoekje eruit met cleco's erin.
De volgende keer gaan we verder met het
vastzetten van de onderplaat.
|
|
|
|
|