
|
De centerwing is weer van
tafel omdat we moeten wachten op de electrische flaps en nog wat
kleine onderdelen. Maar we weten inmiddels genoeg van de
benzinetanks, dus deze kunnen we monteren. De vleugel ligt weer op
tafel.
Als eerste plaatsen we een
extra rib dicht bij de eerste rib. We nemen 40 [mm] afstand, dan
kunnen we staks nog redelijk bij de opening van de benzinetank (aansluiting
van het leidingwerk).
|
Aan de achterkant van de tank
komen twee U-hoeken die de tank vasthouden. Deze plaatsen we 200 [mm]
vanuit beide ribben, zodat ze mooi verdeeld zijn over de tank.
|
|

|
Dit is de rechter U. Deze mag echter niet direct
tegen de tank schuren, want dan kan er lekkage ontstaan. De bedoeling
is de delen van elkaar te scheiden met kurk.
|
Gelukkig hebben we altijd de
afleveringen "Creatief met kruk" gevolgd, dus dit is geen
probleem. We snijden stroken kurk (altijd van je af snijden) die we
op de tank kunnen plakken.
|
|

|
Een beetje Bizonkit erbij....
|
Ondertussen, aan de andere kant
van de tafel, wordt de tweede rib aan de vleugel gezet. De plaats
wordt bepaald door te kijken hoe breed de tank is en een klein beetje
speelruimte nemen.
|
|

|
En aan het eind van de avond ligt 'ie er! De ribben
zitten er aan, de U-hoeken aan de achterzijde, de eerste stroken kurk
zijn geplakt (er moet nog meer worden geplakt), het begint er op te
lijken. De volgende keer verder.
|
|
|
|
|