Terug


20030520

Creatief met kurk

sessie:

69

vandaag:

3 uur

totaal:

361 uur

 

De centerwing is weer van tafel omdat we moeten wachten op de electrische flaps en nog wat kleine onderdelen. Maar we weten inmiddels genoeg van de benzinetanks, dus deze kunnen we monteren. De vleugel ligt weer op tafel.

Als eerste plaatsen we een extra rib dicht bij de eerste rib. We nemen 40 [mm] afstand, dan kunnen we staks nog redelijk bij de opening van de benzinetank (aansluiting van het leidingwerk).

Aan de achterkant van de tank komen twee U-hoeken die de tank vasthouden. Deze plaatsen we 200 [mm] vanuit beide ribben, zodat ze mooi verdeeld zijn over de tank.

Dit is de rechter U. Deze mag echter niet direct tegen de tank schuren, want dan kan er lekkage ontstaan. De bedoeling is de delen van elkaar te scheiden met kurk.

Gelukkig hebben we altijd de afleveringen "Creatief met kruk" gevolgd, dus dit is geen probleem. We snijden stroken kurk (altijd van je af snijden) die we op de tank kunnen plakken.

Een beetje Bizonkit erbij....

Ondertussen, aan de andere kant van de tafel, wordt de tweede rib aan de vleugel gezet. De plaats wordt bepaald door te kijken hoe breed de tank is en een klein beetje speelruimte nemen.

En aan het eind van de avond ligt 'ie er! De ribben zitten er aan, de U-hoeken aan de achterzijde, de eerste stroken kurk zijn geplakt (er moet nog meer worden geplakt), het begint er op te lijken. De volgende keer verder.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl