Terug


20030419

De landingspoot

sessie:

61

vandaag:

8 uur

totaal:

331 uur

 

De gaten in de onderplaat hebben we vanmorgen nog iets groter gemaakt, omdat het iets te strak pastte. De volgende stap is het monteren van de 6-E-1-1 (door ons maar benoemd als "schoen" - dat praat wat makkelijker). We halen de onderplaat eraf, omdat dat iets makkelijker monteert. De schoen past strak om de 4 L-hoeken, maar dat is ook de bedoeling. We zorgen ervoor dat het onderdeel waterpas is, anders staan de poten straks niet recht onder het vliegtuig.

De gaten in de schoen hebben we vanmorgen al voorgeboord, dus we kunnen nu in 1x doorboren als de schoen goed waterpas is.

Dan is er bezoek. Natuurlijk kunnen we goed met elkaar opschieten en gaat de bouw voorspoedig, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Daarom leggen we het een en ander vast op papier. 
Een bevriende notaris heeft ons geholpen het een en ander goed op papier te zetten en vandaag komen de krabbels eronder. Nou moet de kist echt worden afgebouwd :-)

Hans, bedankt!

Na het bezoek inspecteren wij onze biervoorraad en deze wordt aanzienlijk minder. Om tijdens dit mooie weer niet zonder koelvloeistof te komen zitten, vereren we Appie maar even met een bezoekje.

Ondertussen in de werkplaats wordt er hard doorgewerkt aan de landingspoot. Als motiviatie plaatsen we het wiel er maar even op - het begint er op te lijken.

De volgende stap is het vastzetten van de L-hoeken naast de schoen. Deze zijn vanmorgen ook al voorgeboord, dus het vastzetten aan de schoen gaat redelijk snel. Maar al met al vliegt de tijd voorbij. 

En dit is het werkstuk op het einde van de bouwdag. De poot loopt strak door de geleiding, dus dat lijkt goed. Hij zal alleen nog maar makkelijker gaan lopen als we aan de bovenzijde ook een geleiding hebben er we een beetje vet aan de poot smeren.

De volgende keer de andere kant...



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl