|
De gaten in de onderplaat
hebben we vanmorgen nog iets groter gemaakt, omdat het iets te strak
pastte. De volgende stap is het monteren van de 6-E-1-1 (door ons
maar benoemd als "schoen" - dat praat wat makkelijker). We
halen de onderplaat eraf, omdat dat iets makkelijker monteert. De
schoen past strak om de 4 L-hoeken, maar dat is ook de bedoeling. We
zorgen ervoor dat het onderdeel waterpas is, anders staan de poten
straks niet recht onder het vliegtuig.
|
De gaten in de schoen hebben
we vanmorgen al voorgeboord, dus we kunnen nu in 1x doorboren als de
schoen goed waterpas is. |
|
|
Dan is er bezoek. Natuurlijk
kunnen we goed met elkaar opschieten en gaat de bouw voorspoedig,
maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Daarom leggen we het een
en ander vast op papier.
Een bevriende notaris heeft ons geholpen het een en ander goed op
papier te zetten en vandaag komen de krabbels eronder. Nou moet de
kist echt worden afgebouwd :-)
Hans, bedankt!
|
Na het bezoek inspecteren wij
onze biervoorraad en deze wordt aanzienlijk minder. Om tijdens dit
mooie weer niet zonder koelvloeistof te komen zitten, vereren we
Appie maar even met een bezoekje.
|
|
|
Ondertussen in de werkplaats
wordt er hard doorgewerkt aan de landingspoot. Als motiviatie
plaatsen we het wiel er maar even op - het begint er op te lijken. De
volgende stap is het vastzetten van de L-hoeken naast de schoen.
Deze zijn vanmorgen ook al voorgeboord, dus het vastzetten aan de
schoen gaat redelijk snel. Maar al met al vliegt de tijd voorbij.
|
En dit is het werkstuk op het
einde van de bouwdag. De poot loopt strak door de geleiding, dus dat
lijkt goed. Hij zal alleen nog maar makkelijker gaan lopen als we
aan de bovenzijde ook een geleiding hebben er we een beetje vet aan
de poot smeren. De
volgende keer de andere kant... |
|
|
|