Terug


20030415

Beplating centerwing 3

sessie:

59

vandaag:

3 uur

totaal:

320 uur

 

We moeten nog wat gaten aftekenen waar de onderste beplating en de neusbeplating elkaar overlappen. Dit is wat uitzoekwerk, omdat sommige gaten nog niet geboord mogen worden. 

Omdat we niet met z'n drieen hoeven te puzzelen, kan 1 van ons mooie schuine hoekjes vijlen aan een versteviging. Deze versteviging komt langs het landingsgestel en verbindt het landingsgestel aan de ribben. 

Het is weer heerlijk weer (eindelijk zonder jas werken), dus we zetten de deur van de hal open...

Alle gaten zijn afgetekend en voorgeboord, dus we kunnen de plaat nu vastzetten. Met z'n drieen op de rij (voorboren door de hoofdligger, opboren naar 3.2 [mm] en een cleco erin = 3 personen) werken we de hele rij af in 15 minuutjes. Het echte werk is peanuts in vergelijking met het denk- en uitzoekwerk.

Na het boorwerk ziet het er zo uit; de voorste plaat zit nu definitief vast en de achterplaat ligt bezaaid met spaantjes.

We gaan nu de ribben vastzetten. We beginnen met de twee binnenste ribben, zodat we de plaat kunnen "aantrekken" zodat er geen bobbels ontstaan. We werken ook van achteren naar voren (van rechts naar links op de foto) om een zo strak mogelijk resultaat te krijgen).

Van de onderkant ziet het er dan zo uit. De volgende keer gaan we de rest van de ribben vastzetten.



Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl