
|
We moeten nog wat gaten
aftekenen waar de onderste beplating en de neusbeplating elkaar
overlappen. Dit is wat uitzoekwerk, omdat sommige gaten nog niet
geboord mogen worden.
|
Omdat we niet met z'n drieen
hoeven te puzzelen, kan 1 van ons mooie schuine hoekjes vijlen aan
een versteviging. Deze versteviging komt langs het landingsgestel en
verbindt het landingsgestel aan de ribben. |
|

|
Het is weer heerlijk weer (eindelijk
zonder jas werken), dus we zetten de deur van de hal open...
|
Alle gaten zijn afgetekend en
voorgeboord, dus we kunnen de plaat nu vastzetten. Met z'n drieen op
de rij (voorboren door de hoofdligger, opboren naar 3.2 [mm] en een
cleco erin = 3 personen) werken we de hele rij af in 15 minuutjes.
Het echte werk is peanuts in vergelijking met het denk- en
uitzoekwerk.
|
|

|
Na het boorwerk ziet het er zo
uit; de voorste plaat zit nu definitief vast en de achterplaat ligt
bezaaid met spaantjes.
|
We gaan nu de ribben
vastzetten. We beginnen met de twee binnenste ribben, zodat we de
plaat kunnen "aantrekken" zodat er geen bobbels ontstaan.
We werken ook van achteren naar voren (van rechts naar links op de
foto) om een zo strak mogelijk resultaat te krijgen). |
|

|
Van de onderkant ziet het er dan
zo uit. De volgende keer gaan we de rest van de ribben vastzetten.
|