
|
Twee van ons besteden de
morgen met het boren van de neusribben voor de centerwing. Vooral
het boren van de zijkanten van de neusribben is een lastig karwei
omdat je er moeilijk bijkomt.
|
Ondertussen, 15 km verderop,
wordt een aluminium blok op de freesbank bewerkt. De dikte kan
hiermee precies op 95 [mm] gemaakt worden (daarvoor is de freesbank
nieuw genoeg) en moet het lukken met het landingsgestel. Komt de
werktuigbouw opleiding toch van pas :-) |
|

|
Hoewel het afstandsblok
prefect aan de maat is in de breedte, is het een tikkeltje te lang
(en daar kom je natuurlijk pas achter als je weer in de werkplaats
bent). Met de ijzerzaag zagen we een stuk van het blok af. Dit
hadden we moeten doen toen het nog koud was, je krijgt het
behoorlijk warm. Het is zelfs zo warm dat we zonder jas kunnen
werken! Ja, het gaat de goede kant op.
|
En hiervoor hebben we alle
werk gedaan - een goede afstand tussen de twee ribben voor geleiding
van het landingsgestel.
We hebben hier uiteindelijk
voor gebruikt: Aluminium afstandsblok, reststuk van afstandsblok (dingen
weggooien is zonde). kunststof afstandsblok, 2 kleine lijmtangen, 1
middelgrote lijmtang, 2 lijmklemmen en 5 houten blokjes.
|
|

|
Van de andere kant ziet het er
zo uit.
|
Als de gaten geboord zijn,
zetten we de doublers erop en kan het geheel geen kant op.
|
|

|
Ja, en dan ben je wel
nieuwsgierig of alles past. Nou, dat doet het! Het was een hoop werk,
maar het zit prima in elkaar. De poot glijdt lekker op en neer in de
geleiding. Dit is weer een geweldige motivatie. Te meer omdat alle
puzzelstukjes (wat moet waar en waarom e.d.) nu in de praktijk in
elkaar vallen.
|
Het is 5 uur - tijd om naar huis
te gaan. Het is ondertussen een redelijk zooitje geworden op de
werbank. We besluiten dus om nog even een kwartiertje door te gaan en
de boel op te ruimen. Vegen, gereedschap opruimen, onderdelen ordenen...
Zijn we klaar voor de volgende keer. Nu eerst thuis nagenieten van een
succesvolle dag.
|
|