Terug

20030308 - De trim deel 3

vandaag: 8 uur - totaal: 260 uur

Uw fotograaf had verplichtingen op het werk, dus het eerste deel van de dag is niet vastgelegd op foto. Maar bij binnenkomst is de trimtab al gemonteerd in het hoogteroer. De achterkant loopt strak gelijk met de achterkant van het hoogteroer, dus dat kan niet beter.

Aan de onderkant van het hoogteroer is een gat geknipt omdat daar de servomotor doorheen moet. Deze wordt echter vastgezet op de bovenkant.

Het is een mooi geknipt gat, haast jammer dat er weer een plaatje overheen moet.

Het volgende punt is de bevestiging van de servomotor aan de trim. Omdat we een nieuw type trim hebben (van de XL, geheel dicht in plaats van alleen een plaatje), moeten we zelf de bevestiging uitdokteren. Een tekeningetje maakt veel duidelijk. Probleem is alleen dat we een plaat moeten buigen. Omdat we de originele trimtab toch niet nodig hebben, besluiten we deze in stukken te zagen, dan hoeven we tenminste niet te buigen.

We maken de bevestiging uit 2 delen, dan moet stevig genoeg zijn. De cleco's zitten goed in de weg, dus we besluiten dit deel gewoon vast te poppen. Als we moeten zinkchromatten, dan boren we de popnagels er wel uit. Dat moet ons wel lukken.

We hebben nu de stang tussen trim en servomotor gemonteerd. Deze moet aan de binnenkant lopen, dus moet er weer een gat geknipt worden....

Ten eerste in de beplating....

Ten tweede in de channel, de verstevigingsbalk die net achter de trim zit.

En als je dat gedaan hebt en de boel weer vastmaakt, krijg je dit te zien. Het past echt goed, al zeggen we het zelf. Het is een hoop extra werk die verdiepte trim, maar het ziet er wel erg goed uit.

Nu moet alleen nog de servomotor gemonteerd worden en de draden worden aangesloten. Een mooie klus voor volgende keer.

 

Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl