
|
Uw fotograaf had
verplichtingen op het werk, dus het eerste deel van de dag is niet
vastgelegd op foto. Maar bij binnenkomst is de trimtab al gemonteerd
in het hoogteroer. De achterkant loopt strak gelijk met de
achterkant van het hoogteroer, dus dat kan niet beter.
|
Aan de onderkant van het
hoogteroer is een gat geknipt omdat daar de servomotor doorheen moet.
Deze wordt echter vastgezet op de bovenkant. Het
is een mooi geknipt gat, haast jammer dat er weer een plaatje
overheen moet. |
|

|
Het volgende punt is de
bevestiging van de servomotor aan de trim. Omdat we een nieuw type
trim hebben (van de XL, geheel dicht in plaats van alleen een
plaatje), moeten we zelf de bevestiging uitdokteren. Een
tekeningetje maakt veel duidelijk. Probleem is alleen dat we een
plaat moeten buigen. Omdat we de originele trimtab toch niet nodig
hebben, besluiten we deze in stukken te zagen, dan hoeven we
tenminste niet te buigen.
|
We maken de bevestiging uit 2
delen, dan moet stevig genoeg zijn. De cleco's zitten goed in de weg,
dus we besluiten dit deel gewoon vast te poppen. Als we moeten
zinkchromatten, dan boren we de popnagels er wel uit. Dat moet ons
wel lukken.
|
|
|
We hebben nu de stang tussen
trim en servomotor gemonteerd. Deze moet aan de binnenkant lopen,
dus moet er weer een gat geknipt worden....
|
Ten eerste in de beplating....
|
|
|
Ten tweede in de channel, de verstevigingsbalk
die net achter de trim zit.
|
En als je dat gedaan hebt en de boel weer
vastmaakt, krijg je dit te zien. Het past echt goed, al zeggen we
het zelf. Het is een hoop extra werk die verdiepte trim, maar het
ziet er wel erg goed uit.
Nu moet alleen nog de servomotor gemonteerd
worden en de draden worden aangesloten. Een mooie klus voor volgende
keer.
|
|