
|
Onze aftekenstok is gebruikt
om de positie van de ribben aan te geven, nu kunnen we de gaten
boren in de "rear Zee" zoals het ding genoemd wordt.
|
Na het boren van de gaatjes is
de volgende stap het bevestigen van een "channel" aan de
onderste plaat van de center wing. Omdat we de aluminium plaat wel
een beetje mooi willen houden, vegen we de tafel maar weer eens aan.
Ditmaal niet met de handstoffer, een bezem gaat sneller :-) |
|

|
En de onderplaat op de tafel
gelegd. Gelukkig hadden we een lijst gemaakt met waar precies de
plaat ligt in de stapel (alle beplating ligt op elkaar gestapeld),
dus de plaat was snel gevonden.
|
De plaat is voorgeboord op de plek waar de
channel moet komen. We moeten dus eerst door de plaat boren en dan
door de channel. We bevestigen de channel aan de zijkant van de
tafel (met een lange lat) en leggen de plaat er bovenop. De plaat
steekt iets over, maar buigt niet te ver door. Zo kunnen we
eenvoudig de channel aan de plaat boren. |
|

|
En zie hier het resultaat.
|
De volgende stap in de
handleiding is het knippen van de gaten voor het landingsgestel. De
gaten worden afgetekend en 2x gechecked en dan boren we gaten in de
hoeken, dan hebben we een punt om naar toe te knippen. |
|
 |
In het midden is ook een gat
geboord, daar kunnen we beginnen met knippen. Stukje bij beetje
wordt het gat wat groter. En hoe groter het gat wordt, des te
makkelijker is het knippen.
|
Van de zijkant ziet het er
onheilspellend uit, maar het gat moet er echt in, dus rustig
doorknippen. De tijd tikt echter snel weg, dus is het weer tijd om
naar huis te gaan. Morgen
wordt er niet gebouwd, we gaan een vluchtje naar Stadskanaal maken
om ons brevet te verlengen. En zondag gaan we naar Jorgen (de
leverancier) om onze recessed trimtab op te halen. |
|