Terug

20030221 - Center wing 2

vandaag: 8 uur - totaal: 232 uur

Onze aftekenstok is gebruikt om de positie van de ribben aan te geven, nu kunnen we de gaten boren in de "rear Zee" zoals het ding genoemd wordt.

Na het boren van de gaatjes is de volgende stap het bevestigen van een "channel" aan de onderste plaat van de center wing. Omdat we de aluminium plaat wel een beetje mooi willen houden, vegen we de tafel maar weer eens aan. Ditmaal niet met de handstoffer, een bezem gaat sneller :-)

En de onderplaat op de tafel gelegd. Gelukkig hadden we een lijst gemaakt met waar precies de plaat ligt in de stapel (alle beplating ligt op elkaar gestapeld), dus de plaat was snel gevonden.

De plaat is voorgeboord op de plek waar de channel moet komen. We moeten dus eerst door de plaat boren en dan door de channel. We bevestigen de channel aan de zijkant van de tafel (met een lange lat) en leggen de plaat er bovenop. De plaat steekt iets over, maar buigt niet te ver door. Zo kunnen we eenvoudig de channel aan de plaat boren.

En zie hier het resultaat.

De volgende stap in de handleiding is het knippen van de gaten voor het landingsgestel. De gaten worden afgetekend en 2x gechecked en dan boren we gaten in de hoeken, dan hebben we een punt om naar toe te knippen.

In het midden is ook een gat geboord, daar kunnen we beginnen met knippen. Stukje bij beetje wordt het gat wat groter. En hoe groter het gat wordt, des te makkelijker is het knippen.

Van de zijkant ziet het er onheilspellend uit, maar het gat moet er echt in, dus rustig doorknippen. De tijd tikt echter snel weg, dus is het weer tijd om naar huis te gaan.

Morgen wordt er niet gebouwd, we gaan een vluchtje naar Stadskanaal maken om ons brevet te verlengen. En zondag gaan we naar Jorgen (de leverancier) om onze recessed trimtab op te halen.

Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl